Marie Stella Maris kiest selectieve distributie

AMSTERDAM – Update – Het Amsterdamse bronwatermerk Marie Stella Maris is niet meer verkrijgbaar bij reguliere supermarkten. Het premium watertje mikt op selectieve distributie via horeca, groothandels, Marqt en petrol.

Remco van der Meij |

“We gaan ons meer focussen op distributiekanalen die passen bij het merk en de kernwaarden van het merk, namelijk: aandacht voor detail, creativiteit, persoonlijkheid, ambacht en beleving”, zegt brand & communication manager Woes Weinberg tegen Out.Of.Home Shops. Als gevolg van deze strategiefocus stopt het merk dan ook met grootschalige distributie van haar natuurlijke mineraalwater via het supermarktkanaal, en richt zij zich actief op horeca en kleinschalige retail.

Marqt
“We zijn daarentegen sinds deze week wel toegevoegd aan het assortiment van alle Marqt fillialen en eerder al bij groothandels en diverse tankstations.” Het Amsterdamse bedrijf kiest naar eigen zeggen voor selectieve distributie om het premium imago van het bronwatermerk te bewaken.

Webshop
Marie Stella Maris blijft verkrijgbaar bij de volgende groothandels: Deli XL, De Kweker, Hanos, Zegro, Sligro, Lekkerland, Heineken groothandel, Foox, Hocras en Bier&Co. Langs de snelweg is BP één van de vaste partners van het merk en ook diverse ondernemers van Shell, Total, Esso en Tamoil verkopen het merk. De bronwatervarianten zijn verder te krijgen bij kleinschalige retailformules en horecagelegenheden in de Randstad, Eindhoven en het Amsterdamse Marie-Stella-Maris Café.

Cosmetica
Eerder dit jaar lanceerde het merk een luxe cosmeticalijn. “Omdat water, hygiëne en verzorging goed bij elkaar passen en voortvloeien uit onze idealistische benadering dat deze basisbehoeften voor iedereen toegankelijk zouden moeten zijn.” Water en Care zijn beide te koop in de eigen winkel Marie Stella Maris Archives aan de Amsterdamse Keizersgracht 357. De care producten zijn daarnaast verkrijgbaar in de nieuwe online shop.

Bron: Out.of.Home Shops

marie-stella-maris_ooh.jpg