Winnaar Beste Introductie 2018: Salomon FoodWorld | Out of Home Shops

‘Asia Sliders brengen sterke foodtrends samen’

Winnaar Beste Introductie 2018: Salomon FoodWorld

GROSSOSTHEIM - De belangrijkste missie van Salomon FoodWorld is om foodserviceondernemers producten en concepten te bieden, waarmee zij hun gasten kunnen enthousiasmeren. Remco Kerssens, head of market van Salomon, noemt de prijs voor Beste Introductie 2018 voor de Asia Sliders ‘een fantastische bekroning’ van deze missie.

Product: Asia Sliders
Fabrikant: Salomon FoodWorld
Geïntroduceerd in: Horeca en catering
Verantwoordelijke: Remco Kerssens, head of market

Salomon wint voor het derde jaar op rij de prijs voor Beste Introductie. Nadat de producent deze prijs in 2016 bemachtigde met de Asian Noodle Sticks en in 2017 met het Pulled Next Level-concept, strijken nu de Asia Sliders met de hoogste eer. “Met het Asia Sliders-concept hebben we geprobeerd om een aantal sterke trends samen te brengen: Aziatische producten, hamburgers, ‘vers’ en ‘met de hand gemaakt’”, verduidelijkt Remco Kerssens. “Door te kiezen voor een slider leggen wij de link naar hamburgers. Bovendien bestaan de handgemaakte producten uit verse ingrediënten. Koks kunnen de producten naar eigen inzicht garneren, waardoor deze op verschillende momenten inzetbaar zijn.”
Aan de basis van de Asia Sliders ligt net als bij eerdere introducties van Salomon een ‘lifecycle’ van maximaal 12 maanden. “De Asia Sliders verkopen erg goed in de traditionele horeca, hotels en bij eventcatering. Wij geloven sterk dat het product ook kansen heeft in het on-the-gosegment. De sliders hoeven alleen maar te worden ontdooid en zijn daarmee erg gemakkelijk in gebruik. Het zijn echte eyecatchers, die naadloos aansluiten bij de wensen van de hedendaagse gast: licht, lekker en authentiek. Als foodservicespecialist ondersteunen we de sliders met een grote verscheidenheid aan recepturen en serveersuggesties.”

Two Soul burger
De belangrijkste introducties van Salomon voor dit jaar zijn gelanceerd op de afgelopen Horecava in Amsterdam. “Dit jaar staan de hamburgers weer centraal bij ons #BeDifferent-concept. “De verwachtingen van de gast zijn hoger dan ooit en differentiatie was nog nooit zo belangrijk”, benadrukt Kerssens de meerwaarde van het concept. “Hiermee helpen wij de ondernemer om nog beter in te spelen op de burgertrend. Dit doen we onder meer met een Prime Cut Burger, gemaakt van de flank en de brisket, een Two Soul burger van 50 procent rundvlees en 50 procent champignons en een Mediterranean Veggie Burger gemaakt van grove stukken gegrilde groenten, pesto en zongedroogde tomaten.”

Bron: Out.of.Home Shops