Forse omzetgroei voor La Place | Out of Home Shops

Restaurantketen werkt aan verfijnder assortiment

Forse omzetgroei voor La Place

VEGHEL - De omzet van La Place is het afgelopen jaar gegroeid met 21%. Deze omzet bedraagt nu ruim 150 miljoen euro.

La Place is in 2018 met een verdere expansie in binnen- en buitenland aan de weg blijven timmeren. De keten breidde het aantal vestigingen met 8 restaurants uit. Dit gebeurde onder meer in Enschede, Haarlem, de Efteling en Madrid. De komende jaren verwacht La Place nog flink te kunnen groeien langs snelwegen, op luchthavens en in treinstations. “We willen ons op deze locaties nadrukkelijk onderscheiden met ‘good food fast’”, zegt Frits van Eerd, ceo van Jumbo, dat eigenaar is van La Place. “Onze gasten geven aan deze benadering erg op prijs te stellen. In 2019 beantwoorden we deze behoefte met een verfijnder assortiment en verrassende productinnovaties. Zo werken we doelbewust aan onze ambitie om de nummer één te worden in deze markt.”

Jumbo Food College
Volgens Van Eerd gaat Jumbo dit jaar nog meer inzetten op de goede kruisbestuiving met La Place. “Als eerste supermarktketen zijn wij enkele jaren terug in de Jumbo Foodmarkt de heerlijkste verse gerechten gaan bereiden. Met La Place hebben we nog meer culinaire expertise in huis gehaald. De kruisbestuiving tussen Jumbo en La Place is een succes en daarom gaan we deze steeds meer benutten in onze reguliere winkels en in Jumbo City. We zetten zo een beweging in van foodretail naar foodbeleving. Alles draait daarbij om gemak, inspiratie en innovatie. Daarom openen Jumbo en La Place in 2019 gezamenlijk het Jumbo Food College, een kennis- en opleidingscentrum van en voor collega’s van Jumbo en La Place, gericht op innovatie en inspiratie op het gebied van lekker en gezond eten.”

Bron: Out.of.Home Shops