‘Handelspartners zijn enthousiast over vegetarische snacks’ | Out of Home Shops

‘Handelspartners zijn enthousiast over vegetarische snacks’

TILBURG - Tot groot enthousiasme van trade marketing manager Ron Ritmeijer is Van Geloven opnieuw winnaar van de Out.of.Home Award in de categorie food binnen het segment fastservice. “Samenwerken met onze partners is ontzettend belangrijk, omdat we samen het verschil maken en de markt verder kunnen ontwikkelen.”

Volgens Ritmeijer onderscheidt Van Geloven zich door een breed scala aan merken en een groot assortiment snacks. “We streven er te allen tijde naar om relevante proposities en activaties te ontwikkelen waar klant- en marktinzichten centraal staan”, vertelt Ritmeijer. “Daarbij is de goede relatie die we met onze partners hebben key. Vanuit deze solide basis kunnen we gezamenlijk inspelen op de trends en ontwikkelingen en deze doorvertalen naar relevante concepten in de fastservicemarkt. Neem bijvoorbeeld onze Mora vegetarische snacks; deze trend breidt zich snel uit en de groep vegetariërs en flexitariërs neemt razendsnel toe in Nederland. Middels onze samenwerking met De Vegetarische Slager is het ons gelukt om een lekkere kroket, bitterbal en kipkorn op de markt te brengen die niet van de vleesvariant te onderscheiden zijn. Dit wordt ook erkend door onze handelspartners die hier vol enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan.”

Dynamische omgeving
De lancering van de Mora vegetarische snacks die marktbreed is gecommuniceerd, is voor Van Geloven dan ook hét hoogtepunt van het afgelopen jaar. “Met deze producten willen we de snackcategorie verbreden en hopen we binnen het fastservicekanaal een mooie oplossing te bieden voor iedereen die geen vlees eet of de consumptie hiervan wil verminderen”, stelt Ritmeijer. “We zien de laatste jaren in de branche steeds meer nieuwe concepten op de markt komen. Vroeger ging je naar de cafetaria om een frietje met een snack. Tegenwoordig kan je kiezen uit verschillende hamburgerconcepten (van vlees, kip tot vega) en friet met verschillende toppings (de loaded fries). Daarnaast zien we uiteraard de enorme groei van Thuisbezorgd. Het consumentengedrag verandert en iedereen zoekt nog meer naar gemak, waarbij de klant bereid is wat meer te betalen. Het inspelen op deze dynamische omgeving doen we enerzijds door relevante productinnovaties, maar anderzijds ook door te kijken hoe we met het bestaande assortiment kunnen inspelen op bepaalde trends. Zo trachten we inspiratie te bieden aan ondernemers door middel van speciale recepten, waarmee ze op een eenvoudige manier hun huidige assortiment kunnen upgraden, bijvoorbeeld met inspiratierecepten voor loaded fries.”

Samenwerking
Van Geloven wordt door haar klanten gewaardeerd als het gaat om de prima samenwerking. Dat is voor de snackfabrikant een groot compliment. “Een goed partnership is voor ons belangrijk. We willen hierbij niet alleen een goede gesprekspartner vormen, maar bovenal een partij zijn waarmee de klant samen optrekt om gasten te verblijden en de gehele categorie te laten groeien. De ‘commerciële driehoek’ die we bij Van Geloven hebben met sales, brand marketing en trade marketing, helpt ons om vanuit verschillende disciplines de juiste oplossingen voor de markt te ontwikkelen en de meest optimale executie bij de klant te realiseren”, benadrukt Ritmeijer.

Bron: Out.of.Home Shops