KHN lanceert cadeaubon inititatief #HelpDeHoreca

(CORONANIEUWS) WOERDEN – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is een initatief gestart met horecapartners genaamd ‘Help de Horeca’. Hiermee willen de organisaties horecaondernemers door deze moeilijke periode heen helpen. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen.

“Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50 procent, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen”, zegt Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland. “Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”

Warm hart
Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. “Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen”, aldus Beljaarts. De bonnen zijn vanaf vrijdag 20 maart, 12:00 uur te verkrijgen.

KHN organiseert het initiatief met partners Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.

Bron: Out.of.Home Shops