McDonald's ruilt DE-koffie in voor Segafredo

NIEUWVEEN – McDonald’s schenkt in al haar 225 vestigingen in Nederland de koffie van Segafredo uit Italië in plaats van Douwe Egberts. De reden voor dit besluit is dat de hamburgerketen Italiaanse koffie voor meer kwaliteit vindt staan dan Nederlandse koffie

Eelco Brandes |

De maatregel wordt per begin januari in alle hamburgerwinkels gecommuniceerd. "Per november schenken we al Segfredo in alle filialen, maar dat werd tot op heden nog niet aan onze klanten uitgelegd. Daar zijn we dit jaar mee begonnen", vertelt woordvoerster Eunice Koekoek van McDonald's. Aanleiding voor het besluit is volgens Koekoek de 'good food fast-strategie' van de keten die enkele jaren geleden is ingezet. Koekkoek: "Deze strategie schrijft voor dat de kwaliteit voor onze gasten voorop staat. In onze beleving staat Italiaanse koffie voor hogere kwaliteit dan Nederlandse, vandaar dit besluit."

McDonalds is één van de grootste koffieverkopers van de wereld en verslaat daarmee andere grote ketens als Starbucks en Costa. Het bedrijf begon in 2007 met het verkopen van verse kopjes koffie. Starbucks en andere rivalen begonnen daar al tien jaar eerder mee. De laatste twee jaar zijn de koffieverkoopcijfers van 'de Mac’ gestegen met 39 procent en daardoor werd koffie het snelst groeiende drankje van de keten.

Bron:

segafredo.jpg