Bp en Uber Eats kondigen samenwerking voor bezorging aan

LONDEN – Bp en Uber hebben een nieuw wereldwijd strategische samenwerking aangekondigd met het doel om tegen 2025 meer dan 3.000 winkellocaties beschikbaar te maken via Uber Eats. Eind 2023 rolt de samenwerking ook in Europa uit.

De lokale bestaande afspraken worden verder uitgebreid in Australië, Nieuw-Zeeland, Polen, Zuid-Afrika en de westkust van de VS. Het Verenigd Koninkrijk en het oosten van de VS worden hieraan toegevoegd. Emma Delaney, executive vice president customers & products, is verheugd om samen te werken met met Uber Eats. “Hierdoor hebben we de mogelijkheid om veel meer consumenten online te bereiken dan degenen die momenteel onze winkels bezoeken. We hebben gezien hoe de pandemie de vraag van klanten naar geleverd gemak heeft versneld en deze samenwerking stelt ons in staat om snel op te schalen op het Uber-platform”, aldus Delaney.

Bpme
Via Uber Eats zal een scala aan producten aangeboden worden die zijn afgestemd op lokale markten, waaronder warme en koude dranken, food-for-now-opties, maar ook een basisassortiment, verse producten en kant-en-klaarmaaltijden, wijn, bier en bloemen. 3.000 tankstations en gemakswinkels worden opgenomen in de Uber Eats-app. Met deze samenwerking profiteert Bp van Uber’s wereldwijde merkbekendheid, vooruitstrevende technologie om bestellingen te verwerken en een meer dan 4,4 miljoen bezorgers wereldwijd. Als onderdeel van de overeenkomst werken de twee bedrijven aan de mogelijkheid om bestellingen te plaatsen via Bp’s eigen app: BPme. Zo kunnen klanten in het VK, de VS en Australië eind 2023 bestellingen plaatsen en in contact komen met Uber Eats-bezorgers.

Bron: Out.of.Home Shops