Cirfood zet in op Ecovadis Goud

HOOFDDORP – Cirfood meldt op gebied van duurzaamheid grote stappen te zetten. Samen met adviesbureau Nexio Projects heeft de cateraar een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt. Zo willen zij in 2022 het goud-certificaat van EcoVadis halen.

Met de duurzaamheidsstrategie wil Cirfood het aanbod maatschappelijk verantwoord, CO₂-neutraal en nog gezonder én lekkerder maken, om zo uiteindelijk het certificaat te bemachtigen.

Haalbaar
Stefano Teatini, head of international procurement bij het bedrijf, noemt dat een haalbaar doel: “Maatschappelijk verantwoord ondernemen is in onze organisatie ingebed. Dat komt ook doordat wij van oorsprong een coöperatie van lokale ondernemers zijn, die bijvoorbeeld veel belang hechten aan samenwerken, duurzaam omgaan met grondstoffen, zorg voor het landschap, stimulering van de regionale economie en eerlijke prijzen.” Marc Roodhuyzen de Vries, ceo van Nexio Projects vult aan: “We hebben samen een vervolgtraject uitgezet om vanuit die basis door te werken naar EcoVadis Goud. Op een manier die aansluit bij het DNA van Cirfood.” De inkoopstrategie van Cirfood is nu op vijf pijlers gebaseerd: biologisch, lokaal, duurzaam geproduceerd, eerlijke prijs en veganistisch/vegetarisch. Met verder onder meer dierenwelzijn hoog in het vaandel te hebben en het wagenpark te verduurzamen gaat de cateraar voor goud.

Bron: Out.of.Home Shops