Coffeecompany breidt verder uit onder Albron

AMSTERDAM – Coffeecompany komt weer in Nederlandse handen met de overname van Albron. De zelfstandige foodsector organisatie kan zich met deze verandering verder richten op de ambitie om te groeien als foodservicebedrijf.

Coffeecompany werd in 1996 opgericht in Amsterdam. De locaties werden in 2011 overgenomen door het Duitse JDE Peet’s. Het voornemen is om per 1 juli de keten over te nemen.

Prettige samenwerking
Momenteel heeft de koffiezaak 24 locaties in eigen beheer en zeven opereren als franchise. Na een prettige samenwerking tussen licentienemer Albron en Coffeecompany in maart 2021 in de Mall of the Netherlands in Leidschendam werden gesprekken gevoerd over de overname. Jan Willem Hilbron, commercieel en operationeel directeur Albron, benoemt het belang van een koffiezaak: “Een koffieconcept is vaak de hoeksteen bij het bouwen van een locatiecluster. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio. We zijn van plan om tot en met 2025 nog eens 18 vestigingen te openen.” Roland Deege, general manager Coffeecompany: “Coffeecompany droomt ervan de beste koffieketen van de wereld te worden en iedereen te laten zien dat koffie zoveel meer kan zijn dan gewoon koffie. Wij zijn daarom verheugd dat Albron deze ambitie verder vorm gaat geven.”

Nieuwe koers
Met de overname versterkt de organisatie haar positie op high-traffic locaties. Sinds 2016 groeit Albron al sterk in shopping centers en binnensteden met concepten als Anne&Max en Le Perron. Coffeecompany is een strategische aanvulling aan het rijtje. Binnen Albron blijft Coffeecompany haar activiteiten onder de eigen merknaam en identiteit doorvoeren, alle werknemers worden overgenomen en de franchise-activiteiten binnen Coffeecompany worden ook doorgezet.

Bron: Out.of.Home Shops