Food Cultures op Horecava InnovationLAB | Out of Home Shops

Food Cultures op Horecava InnovationLAB

AMSTERDAM – Food Cultures, waarmee de consument zijn lifestyle en persoonlijkheid kan uitdrukken, staan centraal op het Horecava Innovation LAB.

All day breakfast & Personalised Care zijn twee cultures die te zien zijn op het InnovationLAB van Horecava. “Waar we vroeger drie keer op een dag aten met af en toe een tussendoortje, eten we tegenwoordig wel zes tot acht keer op een dag. De vaste eetmomenten verwateren steeds meer. Bovendien is het een trend die goed aansluit bij de eigenzinnige consument die niet in hokjes denkt of zich iets aantrekt van ongeschreven voedselregels. Waarom zou je niet om 16 uur ’s middags een ontbijtbowl mogen eten als een early dinner? Of een vers gebakken croissant met groentesmoothie bij je lunch? Steeds meer horeca spelen in op deze behoefte door All Day Breakfast aan te bieden in restaurantconcepten of 'on the go'”, legt Horecava uit in een persbericht.

Zorg
Een andere Food Culture die in het InnovatieLAB tot uiting komt, is het personaliseren van voeding in een zorgsituatie. Als voorbereiding op een operatie, na de diagnose van een ziekte of een langere revalidatie wordt er gekeken naar de voedingsmiddelen die je lichaam versterken. Van welke voedingsstoffen heeft het lijf het meest profijt in deze fase? Smaak en verrassing zijn hierbij belangrijke elementen, alleen al omdat iemand die ziek is, veelal een verminderde eetlust heeft. Wanneer de patiënt zelf keuzes mag maken en zijn of haar wensen kan aangeven, versterkt dit het gevoel van controle.
In de nieuwe zorg bestelt de cliënt waar hij of zij zin in heeft, binnen de bepaalde dieetvoorschriften, middels een interactief systeem en bepaalt waar en wanneer hij of zij dit wil eten. Gerechten zijn vers, à la minute bereid en naar persoonlijke voorkeur aan te passen. Op het InnovationLAB presenteren diverse partners hun visie en oplossingen in deze Food Culture.

Bron: Out.of.Home Shops