GfK maakt winnaars Formulerapport 2021 bekend

DONGEN – Sla, Bagels & Beans, Jumbo City en Vitam zijn verkozen tot winnaars van het GfK Out of Home Formulerapport van 2021. Alle winnaars werden door het GfK Out of Home-team bezocht en ontvingen een bos bloemen en een bokaal.

Bijna zeventig formules in de Out of Home-branche deden mee in het online consumentenonderzoek naar gasttevredenheid. Onderzoeksbureau GfK nam de zeven G’s als vertrekpunt: gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Segmenten
In de categorie Fastservice wint Sla als nieuwkomer. Voorgaande jaren had dit concept te weinig vestigingen om mee te doen met het onderzoek. De saladebar is intussen flink gegroeid en gaat zich richten op landelijke uitrol. Recente bezoekers waarderen het bedrijf wegens hun focus op gezondheid, duurzame producten en manier van communiceren. Bagels & Beans wint dit jaar de titel Beste Coffee & Lunch Formule 2021. De lunchroom pakt vooral punten op het gezonde assortiment. Vitam scoorde het hoogste op de aspecten: ‘gezond’ en ‘genieten’ en wist zo de titel voor de At Work categorie te winnen. Tot slot wint Jumbo City, net als vorig jaar, in de categorie On the Move. De formule weten zich op deze manier te onderscheiden van de concurrenten op het gebied van ‘gezond’.

Bron: Out.of.Home Shops