Karma Kebab ontwikkelt eigen horecaconcept

AMSTERDAM – Start-up Karma Kebab een investering van 1 miljoen euro aangetrokken van het impact investeringsfonds Phase2.earth. Hiermee wil het Amsterdamse bedrijf van ondernemers Marcel van der Heijden (38), Pascal Labrie (39) en Hidde Stolwijk (32) verder groeien in Nederland en haar plannen voor een eigen horecaconcept uitrollen.

Ondanks de hobbels die de jonge start-up door corona moest nemen, groeide Karma Kebab de afgelopen 18 maanden fors door. Van der Heijden licht toe: “De beperkingen die corona ons oplegde, zowel op financieel als op praktisch vlak, hebben ons enorm creatief gemaakt. We hebben ons product, de branding en de verkoopkanalen flink kunnen doorontwikkelen en veel nieuwe concepten getest. Daardoor staan we inmiddels bij meer dan 150 restaurants op de menukaart, liggen we in het schap bij horeca-groothandels, zoals Sligro en Bidfood, maar ook bij verschillende supermarkten, zoals DekaMarkt en Coop. Daarnaast werken we samen met partners zoals UberEats, Gorilla’s en HelloFresh. Dat leverde ons afgelopen jaar al een Horecava Innovation Award op en de titel Marketing Start-up van het Jaar 2021. Het voelt als een heerlijke achtbaan en nu is het tijd om door te pakken.”

Horecaplan
Het geld van de investering wordt gebruik voor verdere groei in Nederland. “Ons verhaal is gestart met de eigen foodtrucks op festivals. Kebab, bier, vrienden, gezelligheid, muziek en dat heerlijke onbezorgde festivalgevoel zitten allemaal in het DNA van ons merk. Al deze zaken komen terug in onze eigen horecaconcepten, die we al een aantal maanden aan het ontwikkelen zijn. Begin 2022 gaat de eerste locatie open in Utrecht en daarna zullen spoedig nieuwe locaties volgen. We kunnen niet wachten om hiermee te gaan knallen.”

Bron: Out.of.Home Shops