Managing director McDonald’s NL krijgt nieuwe internationale functie

AMSTERDAM – Erwin Dito, momenteel managing director bij McDonald’s Nederland, wordt vice president brand leadership binnen de internationale organisatie. Per 1 juli geeft hij sturing aan de nieuwe afdeling die de wereldwijde merkstrategie verbeterd. De opvolger van Dito is de Canadese Michèle Boudria.

Dito is al zes jaar werkzaam bij McDonald’s Nederland en was hiervan de laatste jaren aan het werk als managing director. In deze jaren is het merk in ons land verder gegroeid in omzet en gasten. Hij zette zich in voor de digitalisering in de keten en duurzaamheid. Zo zijn de Nederlandse restaurants de eerste waar frituurolie wordt omgezet in hernieuwbare biodiesel. Hiermee wordt CO2-uitstoot met 89 procent gereduceerd per liter brandstof ten opzichte van gewone diesel.

Nieuwe afdeling
Dito gaat aan het hoofd staan van de nieuwe afdeling Global Brand Leadership. In die nieuwe rol heeft de bestuurder als doel om de wereldwijde merk- en bedrijfsgroei te optimaliseren. Hij is enthousiast over deze stap en heeft vertrouwen in zijn opvolger. Michèle Boudria werkt al 36 jaar binnen de internationale McDonald’s Corporation.

Ervaring en kennis doorgeven
In Boudria’s huidige rol als west regional vice president van Canada heeft ze ervaring opgedaan over de strategische functies binnen development en operations. Dito zegt hierover: “Het is binnen onze McDonald’s familie gebruikelijk dat het senior management ervaring opdoet én kennis deelt in andere landen. Het zegt veel over de status van onze Nederlandse markt dat wij Boudria nu mogen verwelkomen als nieuwe managing director.”

Bron: Levensmiddelenkrant