Moments & More laat breder wordende functie tankstation zien

HORST - Tankstations willen consumenten steeds breder van dienst zijn, ook als het om food gaat. Zo is het eigen shopconcept van de Vissers Energy Group, Moments & More, ook aan de slag gegaan met zijn bezorgservice. Rick Teeuwen, formulemanager bij de Vissers Energy Group, legt uit hoe de coronapandemie dit in een stroomversnelling heeft gebracht.

Hoe ziet de bezorgservice van Moments & More eruit?
“Wij verzorgen én bezorgen het avondmoment vanuit Moments & More Horst en Zaltbommel en de Smaaksmederij in Leunen, in totaal dus drie locaties momenteel. We zijn begonnen met bezorgen in Horst en hebben dit vanaf half december uitgebreid naar Leunen en Zaltbommel. De postcodegebieden waar we bezorgen zijn zo bepaald, dat we binnen 10 minuten bij de klant kunnen zijn. We willen namelijk wel kunnen borgen dat het eten warm en van goede kwaliteit is als we bij de klant aan de deur staan.”

Wat was voor jullie de reden om jullie bezorgservice nu operationeel te maken?
“We hadden het al langer op de planning staan. We zagen namelijk dat het erg lastig blijft om het avondmoment voor consumptie in de shop in te vullen. Vanaf het moment dat COVID-19 ons land binnenkwam, hebben we verschillende dingen geprobeerd. Zoals een drive-in, waarbij de klant niet meer de shop binnen hoefde te komen, maar al op de parkeerplaats kon bestellen. Daarna brachten wij het eten bij de auto. De uiteindelijke sluiting van de horeca heeft alles natuurlijk in een stroomversnelling gebracht.”

Wie weten jullie met dit concept aan te spreken?
“Wij hebben een divers assortiment met voor ieder wat wils en kunnen daardoor een breed publiek aanspreken. Aan de ordergrootte kunnen we zien dat het vaak om gezinnen gaat die ons als alternatief zien van een pizzeria of cafetaria. Wij hebben namelijk verschillende loaded fries, burgermenu’s, pizza’s en belegde broodjes in het assortiment. Zij weten ons via zowel Thuisbezorgd.com als onze eigen app goed te vinden. De bestelling bezorgen we vervolgens met de e-bike – per locatie hebben we er twee rondrijden – van donderdag tot en met zondag tussen 16.00 en 20.00 uur. Dit zorgt er overigens voor dat we ook geen last ondervinden van de avondklok.”

Zijn jullie van plan om ook na de pandemie te blijven bezorgen?
“Jazeker, we zijn momenteel aan het kijken of we eerst het aantal postcodegebieden waar we nu bezorgen vanuit de huidige locaties kunnen gaan uitbreiden. Daarnaast oriënteren we ons natuurlijk ook op nieuwe potentiële bezorglocaties. Zo hopen we in de toekomst een nog breder publiek te kunnen gaan bedienen.”

Dit artikel verscheen eerder in de papieren editie van Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.