Horeca

Nieuwe technologie goed voor omzet McDonald's

CHICAGO - Hamburgers, menu's en snacks van McDonald's hebben in de laatste drie maanden van het jaar meer geld in het laatje gebracht dan een jaar eerder. Volgens de nieuwbakken topman van McDonald's, Chris Kempczinski, is de groei mede te danken aan de strategie die het bedrijf enkele jaren geleden invoerde.

Onder die koers zet de fastfoodketen meer in op het laten bezorgen van zijn menu's en nieuwe technologie, zoals bestelzuilen voor selfservice. Ook is McDonald's hogere prijzen gaan rekenen voor zijn eten.

De vernieuwing zorgde ervoor dat op de Amerikaanse thuismarkt de opbrengsten van vestigingen die langer dan een jaar open zijn, harder stegen dan analisten hadden verwacht. In het voorgaande kwartaal viel de groei in de Verenigde Staten nog tegen.

Alles bij elkaar boekte McDonald's een kwartaalomzet van 5,3 miljard dollar, wat 4 procent meer is dan een jaar eerder. Ook onder de streep hield McDonald's meer over. De nettowinst steeg in het vierde kwartaal met 11 procent tot 1,6 miljard euro.

Bron: ANP

foto-1-mcdonalds-breidt-mcdelivery-uit-met-proef-via-thuisbezorgd.nl.png