Out.of.Home Shops reikt De Classique uit

NIEUWVEEN - Ieder jaar spant het er weer om; welke fabrikanten hebben drie jaar geleden een product op de markt gebracht dat nog steeds succesvol is? In deze editie van Out.of.Home Shops presenteren we de winnaars van De Classique 2017-2020.

Maar liefst zestien fabrikanten hebben een award in ontvangst mogen nemen en kunnen van de daken schreeuwen dat hun product écht in de smaak valt bij de afnemers.

Een introductie is altijd spannend. Hoe wordt het product ontvangen? Valt het op bij ondernemers? En wat gebeurt er op de lange termijn? Met De Classique meet Out.of.Home Shops hoe succesvol producten drie jaar na introductie worden bevonden. Innovativiteit, duurzaamheid, omzet en rendement zijn de criteria waar de jury naar kijkt. Groothandels, horecaketens, cateraars en tankstationorganisaties hebben hun oordeel geveld over de producten en daar zijn zestien winnaars uitgekomen. Verderop in deze krant vertellen de fabrikanten over het succes van het winnende product en hoe de samenwerking met inkopers verloopt.

Trends
Het is trendwatcher Gijsbregt Brouwer opgevallen dat alle winnende producten vrijwel naadloos aansluiten op de trends van nu. Duurzaamheid, bewust eten en portiegroottes vallen hem op. “Bijvoorbeeld met de Red Velvet Dome Cake van Vandemoortele; dat zij per stuk ontdooibare portieverpakkingen leveren scheelt veel waste . Dat lift ook meteen mee op de trend van afvalvermindering. Trends zie je sowieso veel terugkomen bij de winnaars: de wil om diverser te eten bij de speltbol van Delifrance, de duurzame verpakkingen van Duni of de keuze bieden om bewuster te genieten met de sauzen van Verstegen en de hoemoes van Maza”, aldus de trendwatcher.