Schiphol reizigers kunnen online eten en drinken bestellen

SCHIPHOL –Reizigers kunnen vanaf deze week eten en drinken bestellen via de Schiphol app en dit ophalen bij horecaverkooppunten achter de securitycontrole. Dit is het gevolg op een succesvolle pilot van HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol. 

Reizigers kunnen een bestelling plaatsen in de Schiphol app of door een QR-code te scannen onder de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Gebruikers kunnen vervolgens een bestelling plaatsen, afrekenen en een tijdstip kiezen om hun bestelling af te halen. Door deze handelingen naar online te verplaatsen, gaan het aantal contactmomenten omlaag.

Pilot
Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om dergelijke bestellingen te plaatsen voor nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1. “Het vooraf bestellen van eten en drinken hebben we op een kleine schaal getest, maar we hebben op grote schaal positieve reacties ontvangen. Daarom breiden we deze service uit.” vertelt Irene Muysson, manager van retail, food & beverage en commercial services bij Amsterdam Airport Schiphol. Ze benadrukt de gebruiksvriendelijkheid van de service: “Omdat er vanaf nu direct via de Schiphol app besteld kan worden en er nog meer horeca op de luchthaven aangesloten is, is het nog gebruiksvriendelijker. Zo blijft er meer tijd over om te ontspannen, doordat de bestelling op het aangegeven tijdstip klaarstaat.”

Bron: Out.of.Home Shops