‘We zien de multitoepasbaarheid van het product terug in de praktijk’

Winnaar Beste Introductie 2021: Remia Green Pesto Mayonaise

[BESTE INTRODUCTIES] DEN DOLDER - Op een broodje, door de salade of als topping op loaded fries. Remia heeft vorig jaar met succes de Green Pesto Mayonaise op de markt gezet. Het out-of-homekanaal is onder de indruk van het nieuwe product en maakt er gretig gebruik van. Dat blijkt uit de enquête, want Remia Green Pesto Mayonaise is uitgeroepen tot Beste Introductie 2021. Ellen van Geenen, sr. product manager, en Anniko Dijkman, jr. product manager blikken terug.

Een Beste Introductie-award winnen, hoe voelt dat?
“We streven ernaar om in een vroeg stadium in te spelen op trends en ontwikkelingen. Het winnen van een introductie-award is altijd een erkenning voor ons innovatiebeleid. Zeker als de handel en eindverbruiker de mogelijkheden van het product onderkennen en er mee aan de slag gaan.”

Wat zijn de hoogtepunten geweest met dit nieuwe product?
“De goede ontvangst tijdens de introductie op Gastvrij Rotterdam, maar vooral de enthousiaste reacties van de eindverwerkers op de smaak van de Green Pesto Mayonaise. En dat je de multitoepasbaarheid van het product ook in de praktijk terugziet in het gebruik binnen diverse segmenten. Zo zien we de Pesto Mayonaise gebruikt worden bij de populaire carpaccio, als smaakmaker op broodjes en maaltijdsalades, maar ook als topping op loaded fries.”

Hoe was het om een introductie te doen in een branche die hard geraakt is door de coronacrisis?
“In principe wel lastiger, omdat doorstroom van producten in de keten, als gevolg van de coronacrisis en de nieuwe lockdown na september, lager was dan normaal. Zeker voor een nieuw product dat zich moet bewijzen is dat een uitdaging. Op eindverbruikersniveau zag men echter wel de potentie van het product en een aantal grote klanten, met name binnen fastservice die in mindere mate last hadden van de lockdown, is vrij snel gestart met de Green Pesto Mayonaise. Dit jaar moet het jaar worden dat we volume gaan maken met deze heerlijke mayonaise, die overigens bereid is met verse pesto.”

Wat is de toegevoegde waarde voor de out-of-homebranche?
“Gasten willen het buitenshuis altijd beter en lekkerder ervaren dan thuis. Met de Green Pesto Mayonaise kan de foodprofessional heel veel smaak toevoegen aan diverse gerechten en de gast echt verrassen en meer beleving bieden.
We leven in een tijd waarin sprake is van een groot personeelstekort en dan is het makkelijk om gebruik te maken van een kant-en-klaarproduct. De Pesto Mayonaise is bereid met verse pesto, waardoor je deze niet meer zelf hoeft te maken en bovendien ben je altijd verzekerd van uitstekende en constante kwaliteit.”

Hoe gaan jullie de innovatie dit jaar ondersteunen?
“We communiceren in de relevante vakbladen, zetten social media in en geven inspirerende demonstraties op diverse events. Ter inspiratie hebben we voor de foodprofessional verschillende receptenboekjes gemaakt met mooie, verrassende gerechten die iedereen kan maken. Daarnaast stellen wij narrowcasting-slides beschikbaar voor promotie op het punt van verkoop en hebben we counterkaarten beschikbaar.”


Juryrapport: 

"De Remia Green Pesto Mayonaise is echt een topproduct. Remia weet hoe ze de ondernemers moet helpen; de ondersteuning is altijd goed."

Bron: Out.of.Home Shops