Awards - De Classique

Winnaar De Classique Vandemoortele: ‘Inspireren, presenteren en beleving’

ZEEWOLDE - “Uit onderzoek blijkt dat onze hele range van My Original Cakes stijgt in populariteit. Maar onze topper is toch wel echt de Red Velvet Dome Cake”, meent Rob Dalmulder, commercieel manager Foodservice & Bakkerij bij Vandemoortele. Hij is blij met winst van De Classique.

Amber Verhaar |

Wat is het onderscheidend vermogen van dit product?
“De Red Velvet Dome Cake (art. 47729) is een heerlijke cake met twee rode lagen fluweelzachte chocoladecake. De verleidelijke rode kleur van het luchtige deeg vormt een fraai contrast met de witte tussenlaag en de topping van roomkaas en decoratie van witte chocolade. Al onze cakes zijn al in stukken gesneden, zodat je ze per portie kan ontdooien. Handig, want hierdoor gooi je minder snel iets weg, en ook veilig.”

Wat is ervoor nodig om De Classique te winnen?
“Een productgroep waarmee klanten zich kunnen onderscheiden en een uitgebreide buitendienst die meedenkt met klanten op het gebied van inspireren en presenteren. De inkopers zijn op zoek naar onderscheidend vermogen, maar ook gemak. My Original Cakes zijn bijzondere en van oorsprong Amerikaanse taarten, die op ambachtelijke wijze worden gemaakt in onze bakkerij in Limburg. Op dit moment zijn we volop bezig het assortiment van deze lijn verder uit te bouwen. Zo spelen wij ook in op de actuele trends. Bijvoorbeeld op de groeiende populariteit van plantaardige producten, waarop wij hebben ingespeeld met de toevoeging van de Banana Vegan Cake (art. 50698).”

Hoe hebben jullie de samenwerking met inkopers de afgelopen jaren verbeterd?
“We organiseren workshops voor klanten in ons Food Experience Centre in Gent, maar ook op locatie bij onze klanten. Onze culinair adviseur neemt hen mee in de wereld van onze bakkerijproducten, margarines, kookromen en frituurvetten en -oliën. Het is een totaalaanbod aan producten en concepten die goed op elkaar aansluiten. Inspireren, presenteren, beleving en lekkere recepten is waar het om draait, zodat onze klanten direct onze producten op de menukaart kunnen zetten. We merken dat zij dit enorm waarderen.”

Wat is de strategie om over drie jaar nog steeds met dit product zo succesvol te zijn?
“Wij willen klanten inspireren en ook laten zien wat je met onze producten kunt, zodat deze het best tot hun recht komen. Daarnaast blijven we vernieuwen binnen het assortiment cakes, zoals met de Carrot Dome Cake (art. 47227). Voor meer productinformatie kunnen klanten altijd op onze website www.vandemoortele.com terecht.”

Juryrapport: “De Red Velvet Dome Cake is smaakvol en past goed bij de trends van deze tijd. Hiermee kunnen we inspelen op de wens van de consument.”

red-velvet-dome-cake.png