NIEUWVEEN – Marktleider Shell wil zijn foodomzet in Nederland de komende jaren verdubbelen met het nieuw ontwikkelde concept Deli2Go. Het omvat behalve een nieuwe sandwichlijn ook een premium koffie- en theeconcept en een bakeryformule, waarvan er voor de zomer 19 operationeel moeten zijn.
Dit bevestigen Joris van Brussel, convenience marketing manager BeNeLux en Frankrijk en Rob ten Hove, category manager Food on the Go BeNeLux van Shell Nederland in vakblad Out.of.Home Shops. Het bakeryconcept dat onderdeel uitmaakt van Deli2Go is ontwikkeld samen met Bakerstreet. De basis van het concept is terug te vinden in eerdere testen met vers belegde broodjes die het olieconcern deed bij drie Shell-stations vorig jaar. “Door de buitengewoon goede resultaten van ons assortiment voorverpakte broodjes en sandwiches zijn we niet eerder gestart met bake-off. Maar wij denken dat de consument er nu echt klaar voor is”, aldus Van Brussel. Authenticiteit, gemak en versheid staan centraal. De broodjes worden bereid en gepresenteerd in de counter waar de consument ze kan pakken of krijgt aangereikt door een medewerker. Van Brussel: “Volledig on demand serveren gaat bij ons niet. Door de enorme klantenstroom in onze stations zou de wachttijd te ver oplopen."
Deli2Go
Als merknaam voor de bakeryformule, evenals voor de nieuwe lijn sandwiches en het koffie- en theeconcept is gekozen voor Deli2Go. Hoewel deze merknaam Deli2Go internationaal wordt gevoerd in zo’n 85 landen, wordt er bovendien in sterke mate lokaal invulling gegeven aan het aanbod. Ten Hove: “De lijn sandwiches bevat bijvoorbeeld een krentenbol en een broodje kaas."
Lees het volledige artikel in de nieuwste uitgave van vakblad Out.of.Home Shops die deze week is verschenen.
Bron: Out.of.Home Shops