DEN DOLDER - Ellen van Geenen, sr. productmanager Foodservice, weet als geen ander waarom Remia deze twee awards heeft verdiend. Steekwoorden daarbij zijn klantgerichtheid en snel schakelen.
Fabrikant: Remia Professioneel
Categorie: Olie & Sauzen
Criteria: Succes van producten en innovaties & Ondersteuning vanuit de fabrikant
Hoe voelt het om door jullie handelspartners uitgeroepen te worden tot winnaar van de Out.of.Home Awards?
“We zijn enorm blij met het winnen van de Out.of.Home Awards, een geweldige blijk van waardering door onze handelspartners! Als zelfstandig, innovatief en klantgericht familiebedrijf werken we dagelijks vol passie en trots aan de beste en smakelijkste sauzen, dressings, frituurvetten en margarines. We streven naar langdurige relaties met eindverwerkers, formules en grossiers, zodat we daadwerkelijk samen kunnen ondernemen.”
Wat maakt Remia Professioneel volgens jullie partners een terechte winnaar van deze award?
“We zijn klantgericht en streven naar continue verbetering en innovatie van onze producten en hoe wij die maken. Hiervoor houden we de trends en ontwikkelingen in de gaten. Als familiebedrijf zijn we in staat om snel te schakelen en in te spelen op de behoefte vanuit de markt met on-trend producten, waarbij we denken en adviseren vanuit concepten. Hierin nemen we ook aspecten als receptinspiratie, slim inkopen en minimale derving mee. We helpen ondernemers niet alleen smaak toe te voegen, maar ook het optimale rendement uit onze producten te halen.”
Waar draait het volgens jullie om in een succesvolle samenwerking met handelspartners?
“Door ons op te stellen als partner die zich kan verplaatsen in de uitdagingen en behoeften van de ondernemer, formule of groothandel, kunnen we advies op maat geven als het gaat om assortiment, innovatie, dispenseroplossingen of recept- en menu-inspiratie. Daarnaast zijn open communicatie, flexibiliteit en oplossingsgericht denken essentieel voor een succesvolle samenwerking.”
Wat doen jullie om de categorie samen met partners toekomstbestendig te maken?
“We proberen zo goed mogelijk in te spelen op trends en ontwikkelingen. We hebben een actief beleid om zout, suiker en calorieën in onze producten te verlagen en we breiden ons assortiment plantaardige producten steeds verder uit. Daarnaast zijn we continu op zoek naar milieuvriendelijkere verpakkingsvormen. We lanceerden de SaucePro, die net als de SatéJet een portioneerfunctie heeft om foodwaste te minimaliseren.”
Hoe weten jullie een sterke relatie met het out-of-homekanaal op te bouwen en te behouden?
“We staan naast de klant, zijn oprecht geïnteresseerd in wat hem of haar drijft en we willen toegevoegde waarde bieden. Elkaar uitdagen en elke dag beter worden, zorgt voor een stuk relatie.”
Welke trends vallen jullie op in het out-of-homekanaal?
“Duurzaamheid is en blijft van groot belang: de toenemende vraag naar plantaardige producten, en daaraan gekoppeld de eiwittransitie, waar we met Like!Mayo en Fritessaus Plantaardig op inspelen. Maar ook minder foodwaste en verpakkingsmateriaal, waar ook de bag-in-box sauzen en frituurvetten helemaal op afgestemd zijn. Daarnaast de door personeelstekort aanhoudende vraag naar kwalitatieve gemaksoplossingen, waar we met concepten als de Legendary Mayonaises en de Burger & Grill sauzen op inspelen. Deze concepten zijn ook perfect voor fastcasualrestaurants.”
Waar ligt jullie focus in 2025 als het gaat om samenwerking en ondersteuning?
“Het voortzetten en uitbreiden van bestaande én het creëren van nieuwe waardevolle samenwerkingen over de diverse segmenten waarin Remia Professioneel actief is: fastservice, fastcasual, restauratief, leisure, catering en petrol.”
Welk moment sprong er voor jullie uit in het afgelopen jaar?
“Natuurlijk het honderdjarig bestaan van Remia als zelfstandig familiebedrijf, waar we enorm trots op zijn en wat we gedurende dit gehele feestjaar vieren met onze relaties. Maar ook zeker de lancering van de SaucePro én de uitbreiding van ons plantaardige assortiment met de Gouda’s Glorie Plantaardige Mayo en Remia Fritessaus Plantaardig 35%, tijdens de Horecava.”