Shell herpositioneert tankshops

NIEUWVEEN - Shell kondigt een grootscheepse restyling van haar tanskshops aan. Onder meer een nieuw spaarsysteem, luxere toiletten, gezonde en verse producten en gratis mobiel internet moeten deel uit gaan maken van dit nieuwe concept.

Eelco Brandes |

Het zijn de woorden van Linda van Schaik, directeur Shell-retail Benelux, opgetekend in in De Telegraaf. Volgens het dagblad is de concurrentie moordend in de branche van tankshops en wordt er ondanks de alsmaar stijgende benzineprijzen in ons land maar één cent winst gemaakt op een liter benzine. Reden  voor Shell om uit te blinken op andere vlakken, zoals, behalve het scherpste aanbod, ook de beste service en beleving, zegt Van Schaik.

Einde zegeltjes
Eerder deze week werd al bekend dat Shell voor de toiletten in zee gaat met 2theloo, het hippe en frisse toiletconcept dat reeds in diverse centra’s van grote steden in Nederland is te vinden. Volgens Van Schaik moeten schone toiletten samen met verse broodjes en gratis mobiel internet de consument over de streep trekken om bij Shell binnen te lopen. Daarnaast gaat ook het spaarsysteem van zegeltjes op de schop, om meer klanttrouw te bewerkstelligen. Vanaf 1 april kunnen bij de tankstations van Shell alleen nog Airmiles worden gespaard. Volgens Shell vormen de zegels een mooi en nostalgisch systeem, maar komt er veel administratie bij kijken en is de veiligheid niet meer van deze tijd. Daarnaast is er volgens het bedrijf steeds minder belangstelling voor de zegels. De Shellzegels bestaan sinds 1983 en waren jarenlang een groot succes. Volle spaarkaarten kunnen tot het einde van het jaar worden ingewisseld.

Bron: De Telegraaf

shell_shop-a840x630.jpg