SCHIPHOL – Er is een nieuwe Starbucks-locatie geopend op Schiphol. Deze vestiging is gelegen in de vernieuwde Lounge 1. Deze herontwikkeling was een samenwerking van Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
De nieuwe Starbucks-locatie heeft een oppervlakte van 506 vierkante meter en bevat 180 zitplaatsen. De vestiging ligt centraal in Lounge 1. In 2007 opende de allereerste Starbucks van Nederland precies op dezelfde plek. Arthur Reijnhart, chief commercial officer Schiphol, zegt hierover het volgende: “De komst van deze Starbucks is voor ons extra speciaal: niet alleen door de omvang en uitstraling, maar ook omdat het een terugkeer is naar de plek waar Starbucks in Nederland begon. Het past perfect bij de nieuwe beleving die we in Lounge 1 willen bieden met meer kwaliteit en comfort voor onze reizigers.”
Stad Amsterdam
De locatie is qua inrichting en design geïnspireerd op de stad Amsterdam. Bezoekers van de luchthaven kunnen genieten van een uitgebreid assortiment aan koffie-en foodproducten, waaronder versgebakken croissants met gerookte zalm, avocado of pastrami, focaccia’s en warm gegrilde sandwiches. De koffiebonen hebben een unieke en lokale smaakbeleving, omdat ze afkomstig zijn uit de Starbucks Amsterdam Roastery.
Uitzonderlijke reiservaringen
Volgens Walter Seib, ceo Noord-, Oost- en Centraal-Europa van Avolta weerspiegelt de opening Avolta’s toewijding aan het bieden van uitzonderlijke reiservaringen door wereldwijd geliefde merken te combineren met authentiek lokale elementen. “Met het unieke ontwerp, het uitgebreide foodaanbod en de nauwe band met de Starbucks Roastery in Amsterdam, biedt deze winkel reizigers een écht gevoel van plaats. Het is voor ons ook bijzonder speciaal, omdat dit de exacte locatie is waar we op 25 juni 2007 onze allereerste Starbucks-winkel op Schiphol openden.”
Lounge 1
De Starbucks-vestiging maakte dus deel uit van de vernieuwing van Lounge 1. Dit is een lounge die zich na de securitycheck bevindt voor vluchten binnen Europa. Het oppervlakte is van 19.000 naar 25.000 vierkante meter gegaan. Dit heeft gezorgd voor meer loop- en zitruimte. Het aanbod van winkels en horeca is eveneens uitgebreid met 23 nieuwe concepten.
Bron: Out.of.Home Shops