SBX20231026-Starbucks-Holiday-Cups-resize-for-meta.jpg

Horeca

Starbucks pakt door met groeistrategie

SEATTLE – Koffieketen Starbucks heeft vorige week de nieuwe groeistrategie bekendgemaakt. Onder de naam ‘Triple Shot Reinvention with Two Pumps’ moet het bedrijf echt wereldwijd gaan opereren, moet er meer gedaan worden met digitaal en wordt het merk opnieuw in de markt gezet.

Redactie |

Daarbij heeft het bedrijf grote plannen om in 2030 wereldwijd 55.000 vestigingen te hebben. Verder worden de bestaande vestigingen doelgerichter gemaakt en moet er meer worden geïnvesteerd in het personeel. Op het digitale vlak moet er meer ingezet worden op technologie om de beleving van klanten en medewerkers te verhogen. Het aantal wereldwijde Starbucks Reward leden moet in vijf jaar worden verdubbeld. Op dit moment zijn er 75 miljoen leden. In drie jaar tijd wil Starbucks ook 3 miljard dollar besparen om meer aandeelhouderswaarde te creëren.

Heruitvinden
Een jaar na de introductie van de Reinvention (heruitvinding) door oprichter Howard Schultz, waarbij de winkelervaring voor klanten en personeel moest worden verbeterd, wordt er nu een bijgewerkt plan uitgerold. “Ik ben enorm trots op het werk dat we tot nu toe hebben verricht bij het opnieuw uitvinden en heroprichten van het bedrijf voor de volgende groeifase. Ik ben enthousiast over onze verschillende wegen naar omzetgroei en winst, die u vertrouwen zouden moeten geven in ons vermogen om onze doelen te bereiken”, aldus Laxman Narasimhan, ceo van Starbucks, in de presentatie van de plannen aan aandeelhouders vorige week.

Bron: Out.of.Home Shops