LONDEN – Levensmiddelenfabrikant Unilever benoemt Fernando Fernandez per 1 januari 2024 als nieuwe chief financial officer. Hij neemt de functie over van Graeme Pitkethly die eerder dit jaar aankondigde te gaan stoppen.
Fernandez leidt op dit moment Unilever’s Beauty & Wellbeing Business Group, de snelst groeiende tak van het wereldwijd opererende bedrijf. Daarvoor was hij verantwoordelijk voor de Latijns-Amerikaanse markt voor Unilever. "Fernando heeft een zeer indrukwekkende staat van dienst in zijn Unilever-carrière, in verschillende financiële, marketing- en algemeen managementfuncties”, zegt Unilever-ceo Hein Schumacher. “Zijn diepgaande financiële en zakelijke ervaring, strategisch inzicht en leiderschapskwaliteiten zullen van doorslaggevend belang zijn bij het verbeteren van Unilevers prestaties, waartoe we allemaal vastbesloten zijn. Ik kijk ernaar uit om samen met hem het actieplan uit te voeren dat we vandaag hebben uiteengezet om onze groei te stimuleren en ons potentieel te realiseren."
Meer wijzigingen
Priya Nair, de huidige chief marketing officer van de Beauty & Wellbeing Business Group, schuift door als hoogste baas van de groep. Hanneke Faber, president van Nutrition en Matt Close, president van Ice Cream, hebben beide aangekondigd te vertrekken. Peter ter Kulve, de president van Home Care, gaat Ice Cream leiden. Voor Faber wordt nog een vervanger gezocht. Esi Eggleston Bracey wordt de nieuwe chief growth and marketing officer.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops