Horecava 2024 - FP.jpg

Horeca

Albron grote winnaar Horecava Innovation Award 2024

AMSTERDAM – Vandaag zijn de winnaars van de Horecava Innovation Award 2024 bekendgemaakt. Uit meer dan 100 inzendingen mag Albron zich met Smaakchef de grote winnaar noemen met twee awards. De innovatieprijzen vielen te winnen in vijf onderdelen.

Fabiana van de Paverd |

Smaakchef biedt een krachtige combinatie die het zorgpersoneeel ontlast door gezonde warme maaltijden te bereiden en te leveren. Een verademing voor de zorgsector die hierdoor meer tijd heeft voor andere dagelijkse werkzaamheden. Naast de prijs voor algehele winnaar wint Albron in de categorie Concepts, Interior en Design. De jury sprak van een voorbeeld van hospitality in de zorg.

Sustainability Award
Uhhmami won de prijs voor de Sustainability Award. Het bedrijf uit Denemarken produceert culinaire, op planten gebaseerde, bouillions. Volgens Frank Lantz, michelinsterrenkok en oprichter van het bedrijf is dit een natuurlijke volgende stap voor een kok: in plaats van nieuwe gerechten, bedenkt hij nu nieuwe producten.

Food & Beverage
De winnaar in de categorie Food & Beverage is Mayoneur, een plantaardige Sriracha mayonaise. Het bedrijf richt zich op alternatieven voor de bekende verdikkingsmiddelen en gebruikt hiervoor ‘afval’sinaasappels die in vezels worden omgezet. Hiermee verdwijnen twee E-nummers uit de normale receptuur. De jury roemt het initiatief van het Glenn Kuisselbrink en Geert Kranendonk vanwege hun wens een voorbeeld te willen zijn en dat de concurrentie vrij is om deze vinding ook in te zetten. 

Equipment & Services
Pourify wint de award voor Equipment & Services. Met het concept waar letterlijk elke druppel telt, bestaat er geen twijfel meer over de barvoorraad. Een systeem dat controleert, de winst verhoogt en voor iedere bar snel inzetbaar is volgens de jury. Verspilling en onnauwkeurigheid drijven de kosten op terwijl dit systeem, deels met gamification, motiveert en analyseert.

Digital Apps
Butlaroo krijgt de prijs voor Digital Apps & Social Media Award. Klanten bestellen via de app die profielen analyseert en upsells voorstelt. De app is evenwel een uitgebreid management platform van inkoop tot zelf bestellen via qr-codes. Ook dit hulpmiddel helpt bij het nijpende personeelsprobleem. Het ontbrekende puzzelstuk in de horeca-ervaring volgens de jury. 

Bron: Out.of.Home Shops