Conpax - Jacques Kok.jpg Wilco Wieling: “We zijn het meest trots op het winnen van deze prijs.” Foto: Jacques Kok

Conpax: ‘Betrouwbaarheid, eerlijk advies en samenwerking zijn onmisbare elementen’

OOSTERHOUT – Conpax, leverancier van milieuvriendelijke disposables en foodverpakkingen, zet volop in op innovatie en groei. Het bedrijf heeft een innovatiebeleid dat gericht is op vraag, trends en duurzaamheid en is altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten en producten. Hierbij letten ze erop of dit past binnen de wetgeving, bijdraagt aan duurzaamheid en omzet oplevert voor hun klanten. Wilco Wieling, commercieel directeur bij Conpax, vertelt hier meer over.

Redactie |

Fabrikant: Conpax
Categorie: Non-food
Criteria: Omzetontwikkeling

Wat betekent deze erkenning voor jullie organisatie?
“Voor Conpax betekent deze erkenning heel veel omdat dit een prijs is die toegekend wordt door onze klanten en in een categorie die ontzettend van belang is voor ons.”

Wat zijn volgens jullie de doorslaggevende factoren geweest voor deze overwinning?
“De markt in onze categorie is erg uitdagend vanwege wetgeving. Conpax probeert telkens weer nieuwe producten of concepten te ontwikkelen die passen binnen de wetgeving, bijdragen aan duurzaamheid en omzet voor onze klanten kunnen opleveren. Voorbeelden hiervan zijn ons unieke Notpla assortiment, gecoate snackbakjes op basis van zeewier en 100% plasticvrij, en ook de Wauw Cup, een reusable circulair koffiebekerconcept van een bioplastic.”

Welke elementen beschouwen jullie als onmisbaar voor langdurig en wederzijds succes?
“Een onmisbaar element is allereerst betrouwbaarheid, ofwel een betrouwbaar bedrijf zijn. Daarnaast is eerlijk advies geven over wat wel en niet kan en mag belangrijk. Maar ook samenwerking in de keten, dus met klanten, producenten, afvalverwerkers, recyclers een concept ontwikkelen en scherp blijven op trends en ontwikkelingen.”

Hoe stimuleren jullie de groei of innovatie binnen jullie categorie?
“Wij stimuleren innovatie en groei binnen de categorie met een innovatiebeleid dat gericht is op vraag, trends en duurzaamheid. We beoordelen alle nieuwe producten die aan ons voorgesteld worden en hebben maandelijks overleg over nieuw assortiment met een vast team van sales-, inkoop- en marketingcollega’s.”

Wat maakt jullie aanpak richting groothandels en ondernemers zo effectief?
“De aanpak richting groothandels en ondernemers is zo effectief vanwege het feit dat ons assortiment breed en eerlijk is. Met andere woorden: we hebben de juiste certificeringen en claimen we geen zaken die niet kloppen als het gaat om duurzaamheid. We zijn oplossingsgericht en hebben eigen productie waardoor we flexibel kunnen zijn. Daarnaast ondersteunen wij onze introducties door professionele socialmediacampagnes om op die manier traffic en bekendheid te genereren.”

Hoe anticiperen jullie op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal?
“Wij anticiperen op de veranderingen in het koop- en consumptiegedrag in het out-of-homekanaal door continu in gesprek te blijven en de markt te volgen. We horen wat de wensen zijn en proberen daar serieus invulling aan te geven. Maar ook door een open blik te houden voor nieuw assortiment, zelfs als dat buiten onze standaardscope ligt.”

Wat staat er op de planning om de relatie met jullie partners nog beter te maken?
“We gaan nog intensiever aan de slag met professionele campagnes via social media om traffic naar de webshops en winkels van onze klanten te genereren en hun omzet te verhogen. Wij blijven onze klanten informeren over wijzigingen in de wetgeving en de mogelijke consequenties daarvan. We proberen ze als eerste te informeren over nieuwe producten en concepten.”

Waar zijn jullie het meest trots op als je terugkijkt op het afgelopen jaar?
“We zijn het meest trots op het winnen van deze prijs en onze meervoudige oplossingsgerichte aanpak van de duurzaamheidsvraagstukken in onze categorie. Dit leidt tot een circulair concept voor reusables koffiebekers en een volledig concept inclusief inzameling en recycling van single use koffiebekers.”