kleine foto.jpg Jimmy’s bouwt in Ridderkerk een nieuwe duurzame hoofdvestiging

Partnercontent

Cultureel Special: 'Popcorn is onlosmakelijk verbonden met film kijken'

OUD-BEIJERLAND – De popcornbak is vaak al leeg voordat de film begint, maar toch is het product niet te missen bij een avondje uit. Naast de traditionele varianten zoet en zout zijn er de afgelopen jaren meer smaken bij gekomen, sommige daarvan zijn ook limited editions. “Er is meer behoefte aan beleving en daar spelen we op in door nieuwe smaken te introduceren, die ook aansluiten op trends.”

Lisa van der Linden |

Annette Hooijmeijer, marketing director van Jimmy’s popcorn, vertelt over de opkomst van popcorn in de bioscoopwereld én hoe ze met zo’n traditioneel product continu blijven vernieuwen.

Hoe gaat het met Jimmy’s in het algemeen?
“Het gaat goed met Jimmy’s. We hebben onze klantenkring dit jaar weer zien groeien en ook de afname van onze bestaande klanten is gegroeid. En we zijn gestart met de bouw van onze nieuwe hoofdvestiging in Ridderkerk.”

Jimmy’s is natuurlijk bekend van de bioscoop. Hoe zijn jullie daar terecht gekomen?
“Een van onze eerste klanten was Videoland, daarvoor leverde we alleen speciale Jimmy’s popcornemmers in de stijl van de nieuwste films. In die tijd waren bioscopen in Nederland nog zeer terughoudend met de verkoop van popcorn, maar toen verdwenen de videotheken uit het straatbeeld en kwamen wij in beeld bij bioscopen. Jimmy’s emmer werd geïntroduceerd, het idee om popcorn uit een emmer te verkopen. Dit werd vervolgens verder uitgewerkt door er een verzamelobject van te maken en zo kwamen de allereerste, nu beroemde, popcorn-filmemmers in de bioscopen. En dat is het begin geweest van de toenemende vraag naar popcorn. Door uniek te zijn in ons product en de manier waarop we leveren, heeft Jimmy’s in de loop der jaren een hechte relatie met klanten opgebouwd.”

Hoe hebben jullie de horeca bij bioscopen zien veranderen de afgelopen jaren?
“Er is de afgelopen jaren meer behoefte aan beleving. Bezoekers gaan er naar op zoek. Daar liggen dan ook kansen voor fabrikanten zoals wij. We spelen hierop in door nieuwe smaken te ontwikkelen die de aandacht trekken. Met name op het gebied van popcorn, want dat product is toch wel onlosmakelijk verbonden met het kijken van een film. Daarnaast bieden we nacho’s en dips. En dat doen we niet alleen bij bioscopen, maar ook bij theaters en pretparken.”

"Jimmy’s blijft continu vernieuwen om in te spelen op de toenemende vraag naar beleving"

Waarom past dat bij jullie doelgroep?
“Onze popcorn is voor iedereen, jong en oud. Dat maakt het een uitermate geschikte snack om in een gezelschap van te genieten. Niet alleen bij een film, maar je kunt het ook tussendoor nuttigen als snack of voor onderweg.”

De laatste tijd zien we andere smaken verschijnen in de bioscoop. Hoe komen deze tot stand en hoe lang is zo’n smaak relevant?
“Dat klopt. In samenspraak met bioscopen worden er limited editions ontwikkeld. En natuurlijk gaan we mee in de trends van smaken, zoals met chocolate popcorn, sweet & salt popcorn en salted caramel popcorn.”

Wat doen jullie op het gebied van duurzaamheid?
“We willen graag foodwaste verminderen. Daarom maken we gebruik van kleinere porties en ons filterafval wordt omgezet in biogas. Verder hebben we herbruikbare bekers en de nacho-to-go-verpakkingen zijn gemaakt van duurzaam karton in plaats van plastic.”

Welke plannen hebben jullie voor 2024 waar je iets over kunt delen?
“In 2024 openen wij een nieuwe duurzame hoofdvestiging op Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark voor uitsluitend circulair en duurzaam opererende agrofood-bedrijven geeft Jimmy’s de ruimte om op duurzame wijze toekomstige ambities te verwezenlijken. In het nieuwe pand integreert Jimmy’s verduurzamingsoplossingen zoals wind- en zonne-energie en biogas, en een speciaal gescheiden afvoersysteem voor afval-, hemel- en proceswater. Bovendien stelt de nieuwe huisvesting ons in de gelegenheid om het hoofdkantoor, de productie, verpakking, warehouse en distributie in één pand van ruim 17.000 m2 onder te brengen en hierdoor efficiënter en duurzamer te opereren.”

hoofdfoto.jpg Bioscopen waren eerst terughoudend met popcorn, maar zijn inmiddels helemaal om

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: