De Bezorgbeer lanceert nieuwe tak 'de bezorgkip'

NIEUWVEEN - De Bezorgbeer heeft in eigen huis een shop-in-shop ontwikkeld genaamd KipKip.nl. Het concept is getest in een pilotstore in Rotterdam-Kralingse Veer en wordt nu verder uitgerold.

Eelco Brandes |

In september 2012 is na ruim een jaar ontwikkelen gestart met de nieuwe formule. Meerdere ideeën zijn de revue gepasseerd en KipKip.nl is het resultaat. Na een aantal maanden uitvoerig testen is de formule nu klaar om uitgerold te worden over alle Bezorgbeer-vestigingen. Vorige week is er bijvoorbeeld een tweede shop-in-shop geopend door de Bezorgbeer Spijkenisse. Volgens Martijn Jansen, directeur van de Bezorgbeer en KipKip.nl, is er veel groeipotentie voor dit concept. "De planning is dan ook om tegen het einde van 2013 het concept uit te rollen over alle huidige vestigingen. Nieuwe vestigingen die gepland staan worden direct ingericht met beide formules."

Rode hanekam
De gehele menukaart bestaat uit kipproducten. Behalve de hele of halve kippen valt hierbij te denken aan spicy hotwings, kipschnitzels, kipfiletjes, of salade met gegrilde of krokante kip. Net als bij de Bezorgbeer, gaan de bezorgers van KipKip.nl opvallend de weg op. Met ludieke witte helmen voorzien van een rode hanenkam vallen ze erg op in het dagelijkse verkeer.

Rendabeler
De franchisenemers van de Bezorgbeer zijn erg enthousiast over het shop in shop concept. “Doordat we gebruik kunnen maken van dezelfde keuken en medewerkers, wordt de vestiging met een minimale investering nog rendabeler. Ook merk ik dat ik een nieuwe klantengroep aanboor met dit concept”, aldus Arco van Pieterson, franchisenemer van de Bezorgbeer en KipKip.nl in Spijkenisse.

Bron: Out.of.Home Shops

bezorgkip-a840x630.jpg