Hero stapt in ijs

NIEUWVEEN – Hero is in de ijsmarkt gestapt. De fabrikant lanceert het fruitijsje 'Hero Bevroren Fruit op een stokje' sinds deze week ook in het out-of-homekanaal. Het product is vooral bij tankstations en strandpaviljoens te vinden.

Willem-Paul de Mooij |

De waterijsjes van Hero bevatten relatief veel fruit: zo’n 92 procent. Daarmee wil de fabrikant als ‘marktleider in fruitproducten’ ook de stap zetten naar ijs in het out-of-homekanaal. De producten worden vanaf nu uitgeleverd en mikken op zowel volwassenen als kinderen.

Deze maand introduceert het fruitmerk ook nog ‘Hero Fruitsap; vers uit de vriezer’. Door puur fruit(sap) direct in te vriezen, blijven de natuurlijke smaken en de voedingswaarden intact, zegt de fabrikant.

Een ander nieuw ontwikkeld product is 'Hero Kokoswater'. Kokoswater bevat kalium wat zorgt voor een natuurlijke dorstlessende werking. In 'Hero Kokoswater' zit sap van witte druif en limoen of ananas.

Om de herkomst en de passie voor fruit extra te markeren is het logo van Hero aangepast. Het logo dat geïnspireerd is op een fruitsticker is prominent onderdeel van het nieuwe verpakkingsdesign. De campagne gaat binnenkort van start. Vanaf 3 april is de commercial van ‘Hero Kokoswater’ te zien op televisie.

Bron: Out.of.Home Shops

herofruit1.jpg