On the move

Horeca

Slijterijen

Fabrikanten

Catering

Groothandels

Jaaroverzicht mei: Profileren op plantaardig

NIEUWVEEN – Wat is er allemaal in 2022 gebeurd? Out.of.Home Shops zet deze week de belangrijkste nieuwsfeiten van dit jaar op een rij. Het is nog steeds opkrabbelen in mei. Er werd weer volop bier gedronken op zonnige terrassen. En ‘planeetaardige’ formules blijven groeien.

Redactie | 28 december 2022 13:05

Professionalisering frituurbranche

“Het typisch Nederlandse frituurassortiment krijgt vaak de schuld van de gezondheidsproblemen van veel landgenoten. Ik vind dit onterecht”, zei Frans van Rooij tegen Out.of.Home Shops. De oprichter en directeur van de Vereniging Professionele Frituurders, of ProFri, is al jaren bezig met een professionaliseringsslag voor de frituurbranche. Onderdeel van zijn missie is het keurmerk Goed Gefrituurd, dat door steeds meer frituurbedrijven wordt gevoerd.

Groei gezonde & duurzame formules

Aan de andere kant van het spectrum timmeren YB (voorheen Yoghurt Barn) en Anne&Max aardig aan de weg. YB gaf aan in te zetten op internationale expansie en ging op zoek naar mede-eigenaars via sharefunding. En kondigde en passant aan geheel plantaardig te worden en zich hier sterk op te gaan profileren. Anne & Max opende deze maand in Delft een 25e vestiging.

Naamswijziging

Inkoop- en samenwerkingsorganisatie SWO De Splinter paste haar dienstverleningsconcept aan en greep meteen de gelegenheid aan om de naam te wijzigen in GemaQ. “Binnen de 24/7-maatschappij verwacht de consument steeds meer gemak. Onze missie is om het zowel deze consument als de ondernemer uiterst gemakkelijk te maken dankzij doordachte producten en diensten”, verduidelijkte directeur Letteke van der Kruk.

Biermarkt

“Het consumentenvertrouwen bevindt zich op een dieptepunt, er zijn grote personeelstekorten in de horeca, de prijzen van grondstoffen stijgen en de inflatie blijft hoog”, meldde Nederlandse Brouwers. Toch blijkt de biermarkt op te krabbelen na een paar moeilijke (corona)jaren. Eind goed al goed? Dat ook weer niet, want de prijzen voor bier blijven stijgen. Reden voor Nederlandse Brouwers op te pleiten tegen een verdere verhoging van de accijns op bier.

 Bron: Out.of.Home Shops

jaaroverzicht-ooh.jpg