AMSTERDAM – Na jaren van groei kent Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, nu een daling van het aantal bestellingen wereldwijd. Dat blijkt uit de eerste kwartaalcijfers van het bedrijf over dit jaar.
Het gaat om een daling van 1 procent van het aantal bestellingen, dat in dit eerste kwartaal 264 miljoen bedroeg tegenover 267 miljoen een jaar eerder in hetzelfde kwartaal. De daling was het grootst in Noord-Amerika, namelijk 5 procent.
Exceptionele groei
Ceo Jitse Groen geeft aan dat de daling plaatsvindt na twee jaar van ‘exceptionele groei’ en laat weten dat de bezorgdienst prioriteit geeft aan ‘het verbeteren van de winstgevendheid en het versterken van ons bedrijf’ in 2022. “We verwachten dat de winstgevendheid gedurende het jaar geleidelijk zal verbeteren en in 2023 zal terugkeren naar een positieve gecorrigeerde EBITDA”, aldus de ceo.
Bron: Out.of.Home Shops