McDonald's bindt strijd aan met Hema en Ikea

AMSTERDAM – UPDATE - McDonald’s wil groeien in het ontbijtsegment. De Nederlandse restaurants van de fastfoodketen gaat daarom pannenkoeken bakken.

Peter Smit |

Directeur Jo Sempels van McDonald’s zegt dat het omzetaandeel van ontbijtjes nu op zo’n 4 tot 5 procent ligt. Dit moet binnen twee á drie jaar groeien naar 8 tot 10 procent. Volgens Sempels is er in Nederland een groeiende markt voor buitenshuis ontbijten. Jaarlijks is deze markt goed voor zo’n 500 miljoen euro, becijferde marktonderzoeker GfK al eerder. In 2013 groeide de bestedingen in dit segment van de out-of-home-markt met 34 procent. Onderzoek door Insites Consulting geeft verder aan dat 37 procent van de Nederlanders tussen de 15 en 55 jaar geregeld buitenshuis ontbijt.

Strijd
McDonald’s lanceert de nieuwe ontbijtservice onder de naam McMorning. Voor een ontbijtproduct en een drankje betaalt de klant 2,95 euro. Nieuw zijn de pannenkoeken met stroop, maar de klant kan ook kiezen voor een McMuffin of een croissant met jam. Ontbijten kan bij McDonald’s tot 11.00 uur.

Locaties
"Voor onze gasten bleek dat een ruime keuze uit verschillende producten belangrijk is om McDonald’s ook in de ochtenduren te bezoeken. Daarom hebben we goed gekeken naar ons ontbijtassortiment en dit aangepast en uitgebreid op basis van de wensen van onze gasten en huidige ontbijttrend", aldus Sempels die de scherpe prjsstelling belangrijk vindt, maar daarbij ook wijst op de goed bereikbare locaties waarover McDonald's beschikt.

Bron: Out.of.Home Shops

mcmorning_mcdomalds-a840x630.jpg