McDonald’s zet volgende stap in personalisatie

AMSTERDAM - Klanten bij McDonald’s kunnen niet alleen zelf een burger samenstellen, ook de McFlurry mag aangepast worden naar eigen smaak.

Joost Agterhoek |

My McFlurry noemt McDonald’s de nieuwe personalisatie van het welbekende ijsje. De saus en de topping in een McFlurry is vanaf dinsdag in alle Nederlandse restaurants door de klant te kiezen. Er zijn vier toppings, M&M Pinda, Oreo, Cornetto en Caramel Fudge en drie sauzen, Chocolade, Caramel of Aardbei. Saus kan ook weggelaten worden uit de McFlurry, waardoor er in totaal zestien smaakcombinaties ontstaan, aldus de fastserviceformule.

Publieksfavoriet
Nederlandse consumenten willen steeds vaker producten die zijn afgestemd op hun eigen smaak en voorkeur, zegt directeur Marketing, Communicatie en Business Insights van McDonald’s Nederland Erwin Dito in een bericht over de nieuwe optie. “Sinds vorig jaar spelen we daar op in met het zelf samenstellen van burgers, waarbij gasten ingrediënten kunnen toevoegen aan populaire burgers, zoals de Quarter Pounder, McChicken, Filet-O-Fish en McKroket. Recent zijn wij in Hoorn en Amsterdam zuidoost gestart met de Salad Bar, waarbij gasten zelf hun salade kunnen samen stellen. Beide concepten zijn succesvol en geliefd onder gasten. Met My McFlurry breiden we de personalisatie van onze producten uit naar een andere publieksfavoriet”, aldus Dito.
De McFlurry is al jaren een van de favoriete producten onder Nederlandse klanten, voegt de formule toe. In 2015 werden bijna 13 miljoen ijsjes verkocht. In de zomer gaan er gemiddeld 2829 per uur over de toonbank, aldus McDonald’s.

Bron: Out.of.Home Shops

my_mcflurry_beker-web_900x525.jpg