UTRECHT – Wereldster Armin van Buuren ligt vanaf 7 oktober met een eigen Mentos kauwgum-variant in de schappen. Out.of.Home Shops sprak de DJ bij de lancering van zijn A State of Trance 650 – New Horizons tour op de NASA expo in Utrecht.
De kauwgum met de toepasselijke naam ‘Fresh Noise’ is de persoonlijke favoriet van de DJ uit het productgamma van Perfetti van Melle. “Ik verbind mijn naam niet zo maar aan alles wat langs komt. Er komen veel verzoeken binnen bij mijn management, maar ik moet er persoonlijk helemaal achter staan”, aldus Van Buuren tegen Out.of.Home Shops. "Dit is een leuk product en zeg nou zelf (lachend), beter dan een parfummetje of iets dergelijks."
Boegbeeld
Armin en Mentos zetten de samenwerking voort nadat de DJ vorig jaar al het boegbeeld werd van het reguliere Mentossnoepje in de campagne 'Mentos for moments of freshness'. Dit is echter de eerste keer dat de DJ een eigen product lanceert. “En bij mijn weten ook de eerste keer dat een Nederlandse artiest zich zo prominent op een verpakking laat zetten. Begrijp me goed, het gaat me er niet om dat ik nou zo nodig met mijn kop op een artikel moet staan hoor. Stoer is het natuurlijk wel! In Amerika, waar ik vaak kom, zijn deals als deze een stuk gebruikelijker.” De artiest doet geen uitspraken over het bedrag dat gemoeid is met de overeenkomst. "Maar ik zal eerlijk zijn, het podium en alle techniek die je hier om je heen ziet, moet ik als ondernemer ook allemaal betalen. Deals als deze zijn dan zeer welkom."
Activaties
Fabrikant Perfetti Van Melle laat weten dat ‘Fresh Noise’ vanaf 7 oktober in supermarkten en de schappen van het buitenshuiskanaal te vinden zal zijn. De komende periode zal Perfetti Van Melle activaties rondom de introductie van de nieuwe Mentos kauwgum-variant inzetten. Van Buuren toert dan met de ‘A State of Trance Tour 2014’ - die donderdag werd afgetrapt op de NASA expo in het Beatrixgebouw te Utrecht - rond de wereld en beide zaken vormen een goede gelegenheid om aan elkaar te verbinden. Via de live radioshow A State of Trance die aansluitend op de perspresentie in vijftig landen werd uitgezonden, is de fabrikant in ieder gaval verzekerd van veel exposure. Naar schatting stemmen wereldwijd gemiddeld twintig miljoen muziekfans wekelijks af op het programma van Van Buuren via de ether en internet. En dat al 12 jaar. Mentos was ditmaal prominent aanwezig op de TV schermen achter de DJ.
Toprange
In de top tien van suikerverwerkende bedrijven bezet Perfetti Van Melle wereldwijd de derde en in Europa de tweede plaats met merken zoals Mentos, Smint, Fruittella, Klene, Look-O-Look, Chupa Chups en Frisk. Een pakje ‘Fresh Noise’ by Armin van Buuren gaat 1,09 euro kosten.
Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant