Coca-Cola Nederland, De Beren en het Rode Kruis geven voedselhulp aan arme gezinnen

ROTTERDAM – Via het Rode Kruis worden maaltijdvouchers verspreid die Coca-Cola Nederland afneemt bij horecaketen De Beren. Hiermee kunnen ongeveer 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp een extra feestelijke maaltijd bestellen en thuis laten bezorgen. Het is daarmee een voortzetting van het eerdere initiatief ‘Making A Difference’.

Met ‘Making A Difference’ startte Coca-Cola Nederland eerder dit jaar een actie waarmee gezinnen die dat hard nodig hebben werden verrast met maaltijdvouchers van Coca-Cola’s lokale horecapartners. In de tweede coronagolf raakt de crisis wederom horecaondernemers, maar ook de gezinnen en individuen die het doorgaans al moeilijker hebben om rond te komen. Om die reden zet Coca-Cola Nederland ‘Making A Difference’ voort met een speciale december-editie. Daarnaast doneert Coca-Cola Nederland rechtstreeks 50.000 euro aan het Rode Kruis voor directe voedselhulp, in aanvulling op de donatie van 400.000 dollar (omgerekend 372.382 euro) eerder dit jaar.

De maaltijdvouchers worden uitgedeeld in de buurt van vestigingen van De Beren, deze zitten in zes steden: Amsterdam (Noord), Rotterdam, Den Haag, Leiden (Zuid), Tilburg en Utrecht. Met deze vouchers kunnen de gezinnen een maaltijd laten bezorgen tijdens de feestdagen of op ieder ander gewenst moment. “Wij zien bij de Beren dat de omzet in de restaurants enorm is teruggelopen. Wij waarderen het ontzettend dat Coca-Cola Nederland 750 vouchers bij ons afneemt, waarmee wij gezinnen die het heel erg zwaar hebben een lekkere maaltijd kunnen bezorgen en zo een steentje kunnen bijdragen”, aldus Marjolein Mens, marketing manager bij de Beren.

Enorme actie
Volgens Heleen van den Berg, hoofd Nationale Hulp bij het Rode Kruis, is de huidige nood bijzonder hoog, ook in Nederland. “Wij zijn bezig met de grootste hulpverleningsactie sinds de Watersnoodramp en onze vrijwilligers zijn dag en nacht in touw. We zijn blij dat we de nood kunnen verlichten, maar het is voor Nederland wel een ramp van ongekende omvang. Dankzij Coca-Cola Nederland hebben wij boodschappenkaarten kunnen uitdelen aan de mensen die het echt nodig hebben, en daar zijn wij heel dankbaar voor.”

Kirsten van Zandwijk, ‎director public affairs, communications & sustainability bij Coca-Cola Nederland wijst op de lange historie van Coca-Cola en het Rode Kruis. “Meer dan 100 jaar geleden vond de allereerste fondsenwerving plaats ten behoeve van het Amerikaanse Rode Kruis. The Coca-Cola Company heeft het Rode Kruis door de jaren heen ondersteund met financiële donaties, schenkingen van dranken, vrijwilligerswerk door werknemers en door het delen van onze marketingkanalen en -expertise. De samenwerking is uitgegroeid tot een krachtig, internationaal en intensief partnerschap waarbij de focus ligt op noodhulp en wederopbouw.”

Bron: Out.of.Home Shops