Horeca

Burger King kiest voor volledige rebranding

MIAMI – Na twintig jaar introduceert Burger King een compleet nieuwe visuele identiteit. De rebranding ondersteunt de ontwikkeling van het merk in kwaliteit, duurzaamheid en digitale service. De rebranding zal de komende tijd doorgevoerd worden in de restaurants en op alle punten binnen de gast- en merkbeleving.

Het volledig en wereldwijd uitrollen van de nieuwe visuele identiteit zal over een periode van meerdere jaren worden uitgesmeerd. In Nederland begint Burger King er vanaf vandaag mee door het logo aan te passen en de communicatie in nieuwe stijl te gaan gebruiken. Esther van de Graaf, marketing manager van Burger King Nederland zegt trots te zijn op de nieuwe identiteit en communicatie. “Het vertelt wie we zijn en welke waarden we belangrijk vinden. We willen met de nieuwe visuele uitstraling onze gasten trek laten krijgen in onze burgers en de gastervaring optimaliseren. Met als uitgangspunten natuurlijk ‘flame-grilling’ perfectie en, boven alles natuurlijk, smaak.”

Burger King streeft er in toenemende mate naar om zijn gasten te laten genieten van natuurlijk eten, zonder kunstmatige toevoegingen. Dit zal vanaf nu ook weerspiegeld worden in het visuele design. Het merk introduceert een nieuw logo, verpakkingen, merchandise, menuborden, bedrijfskleding, POS-materiaal en interieur. Dit moet Burger King een moderne, positieve uitstraling met vertrouwen in de toekomst geven, zonder de oorsprong van het merk en de fans uit het oog te verliezen, aldus de fastfoodketen.

Bron: Out.of.Home Shops

bk_rebrand_stills_overview_2.jpg