Horeca

McDonald’s profiteert van nieuwe strategie

AMSTERDAM- McDonald’s plukt de vruchten van haar nieuwe strategie. De focus van de keten op het uitbreiden van haar service en de verbreding van het assortiment heeft gezorgd voor 4,6 procent meer gasten.

Lisa van der Linden |

McDonald’s behaalde in 2018 een omzet van 896 miljoen euro, een stijging van 10,3 procent in vergelijking met een jaar ervoor. Het afgelopen jaar is het concept McCafé geïntroduceerd bij veertig restaurants en zijn er negentig van dit soort locaties waar de koffiespecialiteiten worden geserveerd. De ontbijtcategorie is de snelste stijger in sales met een groei van 17,6 procent. Een andere belangrijke groeipijler volgens de fastfoodketen is McDelivery. In 28 restaurants is het mogelijk om de maaltijden thuis te laten bezorgen.
“De ingezette strategie loont en onze gasten waarderen de keuzes die we maken. Dit zien we terug in de omzetgroei, maar nog belangrijker voor ons, we zien het ook in de groei van de nieuwe en terugkerende gasten. Naast een gemaksoptie merken we dat McDonald’s steeds meer een bestemming wordt. Het komende jaar blijven we investeren in service aan onze gasten en kwaliteit en de variatie van het assortiment. Daarnaast hebben we de ambitie om de komende jaren zo’n vijf nieuwe restaurants per jaar te openen”, zegt Erwin Dito, managing director McDonald’s Nederland.

Bron: Out.of.Home Shops

erwin-ditosla.jpg