Albron maakt groeispurt met horeca in leisure | Out of Home Shops

‘Motto is om gasten te verrassen, verleiden en verwennen met onderscheidende concepten’

Albron maakt groeispurt met horeca in leisure

DE MEERN - Albron krijgt er de komende jaren vier nieuwe Center Parcs-locaties bij in België. Het bedrijf zet daarnaast nadrukkelijk in op groei in leisure door meer foodconcepten te ontwikkelen en te exploiteren op hightrafficlocaties. “Een van de speerpunten is om meer partnerships aan te gaan met shoppingmalls.”

Dat zegt Robert Visser, directeur Horeca & Hospitality bij Albron. In een interview met Out.of.Home Shops gaat hij uitgebreid in op de ontwikkelingen bij het bedrijf.

Albron heeft onlangs de samenwerking met Center Parcs verlengd en uitgebreid. Welke ambities hebben jullie?
“Center Parcs gaat de komende vijf jaar grondig verbouwen en dat is voor ons belangrijk bij deze verlenging. Albron werkt al acht jaar voor de organisatie en is continu bezig met nieuwe concepten en producten. De samenwerking wordt verlengd met dezelfde termijn, waarin we de continuïteit van vernieuwing doorzetten en investeren. Daarnaast krijgt Center Parcs er in 2020 vier nieuwe parken bij in België door de overname van Sunparks, waarvoor wij de horeca exploiteren. In totaal zijn we eind 2021 actief op veertien Center Parcs-parken. De gemeenschappelijke ambitie is om beleving te bieden. Niet alleen in de huisjes, maar ook in de restaurants en de supermarkten. Jaren geleden waren we van mening dat horeca een ondersteunende factor was, maar dat is inmiddels een understatement. Ons motto is om gasten te verrassen, verleiden en verwennen met onderscheidende horecaconcepten.”

Wat kunnen we de komende jaren van Albron verwachten bij Center Parcs?
“Naast de nieuwe parken gaan we ons komend jaar volledig richten op innovaties. Bij Center Parcs Het Heiderbos in Limburg starten we nog voor de zomer een aantal pilots. Van reserveren via een app tot bestelzuilen en remote ordering. Albron innoveert hiermee om de klant te verrassen en beleving te bieden. Hoe handig en leuk is het om bij binnenkomst in een restaurant een tablet overhandigd te krijgen om je gerechten te bestellen. We testen de innovaties op één locatie en bekijken dan de mogelijkheden voor uitrol naar andere parken. Daarnaast introduceren we Frites Affairs, een snackbar waar duurzaamheid en ambachtelijkheid centraal staan. Het is ook goed mogelijk dat we dit concept uitrollen naar andere hightrafficlocaties, bijvoorbeeld in shoppingmalls.”

Albron is de laatste jaren gegroeid in horeca en leisure. Wat zijn de plannen voor 2019?
“Velen weten dat we ons op bedrijfscatering richten, maar de helft van onze activiteiten doen we op horeca- en leisurelocaties. De afgelopen jaren hebben we meer de focus gelegd op leisure door bijvoorbeeld alle foodactiviteiten te organiseren bij Paleis ’t Loo en TT Assen. De verwachting is dat we veel verder doorgroeien in leisure en meer partnerships aangaan. Een van onze speerpunten is om meer horeca te exploiteren op hightrafficlocaties, zoals bij shoppingmalls. Dat kan met verschillende Starbucks-vestigingen en de uitrol van eigen concepten, zoals Frites Affairs. De toekomst van leisure zit in de samenkomst van leisure, horeca en retail. We moeten ons onderscheiden door beleving en storystelling, dat is onze weg naar voren.“

In 2018 openden jullie het circulaire restaurant The Green House in Utrecht. Hoe gaat het daarmee?
“We zijn tevreden over het eerste jaar en de omzetten zijn gelijk aan onze verwachtingen. Albron heeft The Green House met lef en durf neergezet, tussen alle andere duurzame en circulaire concepten. Iedereen is tegenwoordig met deze thema’s bezig, maar het is altijd afwachten wat het teweegbrengt. Het zijn ook onderwerpen waar 95 procent van de consument zich van bewust is, maar in werkelijkheid geeft 5 procent de voorkeur aan duurzame of circulaire producten. Albron kiest ervoor om, ook in leisure, homemade limonade aan te bieden naast de koolzuurhoudende frisdranken. Gewoon om de consument een keuze te geven. Die 95 procent gaat uiteindelijk ook overstag, daar ben ik van overtuigd. Het is zeker niet zo dat alleen jongeren bezig zijn met duurzaam leven. Het is een grote verschuiving in alle doelgroepen, want ze worden door elkaar beïnvloed.”

Bron: Out.of.Home Shops