Albron neemt Buurtboer over en versterkt portfolio

DE MEERN – Albron heeft de Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches, overgenomen. Met deze overname versterkt de cateraar haar portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk. Deze stap draagt ook bij aan de ambitie van de cateraar om te groeien als foodservice-organisatie die het voortouw neemt in de markt.

In 2010 werd de Buurtboer opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Vanuit de distributiecentra in Rotterdam en Amsterdam richt het bedrijf zich op het leveren van vers en lokaal geproduceerde bedrijfslunches via een abonnementsmodel. Het verse assortiment wordt bij lokale en ambachtelijke leveranciers ingekocht, ze richten zich ook op het tegengaan van voedselverspilling.

Doelgroep
Buurtboer richt zich voornamelijk op middelgrote bedrijven in de Randstad, met name jonge, creatieve bedrijven. Een speciaal ontwikkeld algoritme vertaalt klantvoorkeuren in een gevarieerd assortiment en hoeveelheden die passen bij het consumentengedrag. Op die manier wordt verspilling voorkomen en wordt inkoop en logistiek voorspelbaar. Voor de coronacrisis waren er meer dan 250 klanten aangesloten bij de Buurtboer.

Ambitie
Met de overname is het voor Albron mogelijk om meer mensen in aanraking te brengen met lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Verder biedteen beter passende voorziening van de best passende set aan oplossingen. Over het bestuur laat Albron het volgende weten: “Gezien het specifieke karakter van de organisatie en de dienstverlening zal de Buurtboer binnen Albron zelfstandig blijven opereren.” Mark Hartmans, commercieel directeur Albron: “De Buurtboer is in elf jaar tijd onder jonge, creatieve bedrijven in de Randstad een bekend merk geworden, met zeer hoge klanttevredenheid. Dat koesteren we en gaan we verder uitbouwen. Daarnaast voegen we met de Buurtboer een mooie betaalbare oplossing toe voor onze bestaande klanten. Dit gaat bijdragen aan het verder versterken van ons marktaandeel binnen de markt voor eten en drinken op het werk.”

Bron: Out.of.Home Shops