Fabrikanten

‘Chaudfontaine is hét kwaliteitsmerk voor iedereen’

AMSTERDAM - Chaudfontaine, ISS Facility Services en Resto VanHarte zijn een nieuwe samenwerking gestart om de verbindende kracht van eten en drinken in te zetten voor lokale maatschappelijke bewustwording.

Lisa van der Linden |

Resto VanHarte heeft meer dan 50 buurtrestaurants door heel Nederland waar mensen elkaar ontmoeten tijdens een gezond en betaalbaar driegangendiner. Met steun van ISS Facility Services en Chaudfontaine, het watermerk van Coca-Cola, zet de stichting zich in om mensen te verbinden via de eettafel en zo eenzaamheid en sociaal isolement te bestrijden. In de Resto’s is iedereen welkom om aan te schuiven én mee te doen als vrijwilliger. “Met gemiddeld 7 miljoen consumpties per dag zijn we ons bewust van de verantwoordelijkheid die wij als bedrijf hebben. Wij vinden dat een belangrijk onderdeel daarvan is dat we een bijdrage leveren aan de maatschappij waarin we actief zijn”, vertelt Roelof van Dinter, directeur Out-of-Home bij Coca-Cola European Partners Nederland. “Naast suikerreductie en het verduurzamen van onze verpakkingen is inclusie een van de thema’s die bij ons hoog in het vaandel staat. Iedereen wil ertoe doen en van waarde zijn. In je werk, school of buurt. We willen een steuntje in de rug geven aan maatschappelijke organisaties die mensen bij elkaar brengen en waar iedereen meedoet. Het merk Chaudfontaine staat voor samen genieten. De combinatie van een mooi diner in goed gezelschap en natuurlijk mineraalwater. Daarom hebben we de logische stap gezet naar de samenwerking met Resto VanHarte.”

ISS Facility Services
Samen met ISS Facility Services zetten ze zich in voor deze stichting. “Op meer dan honderd cateringlocaties verkopen wij Chaudfontaine en voor elk verkocht flesje doneren wij een vast bedrag aan Resto VanHarte. Ons doel is om 1700 diners te verwezenlijken met deze actie”, legt Marcel Kalmeijer, manager Marketing en Communicatie, uit. “We zijn een internationale facilitaire dienstverlener die onder meer de catering verzorgt voor grote bedrijven en multinationals, waardoor we ook op de werkvloer aandacht kunnen creëren voor deze actie. We vinden het belangrijk om ook een maatschappelijke bijdrage te leveren.”
Begin september is de actie gestart en inmiddels heeft Resto VanHarte een cheque ontvangen van maar liefst 7500 euro. “Dat is een geweldig bedrag waarmee we heel veel diners kunnen organiseren in onze buurtrestaurants”, vertelt Margo Adrichem, marketing- en communicatiemanager bij Resto VanHarte. “We hebben sinds 2018 een samenwerking met Chaudfontaine. Zij hebben dat jaar financieel bijgedragen aan het realiseren van ontmoetingsdiners en sponsoren ons met water en frisdrank bij events, zoals onze (social) foodfestivals en de kookwedstrijd voor onze vrijwilligers. Medewerkers van Coca-Cola hebben hun steentje bijgedragen als vrijwilligers in onze Resto’s. Ze helpen ons ook om de bekendheid van Resto VanHarte bij hun partners te vergroten. Zo zijn wij sinds dit jaar de samenwerking aangegaan met ISS. Ook gaan er 75 ISS-medewerkers als bedrijfsvrijwilliger aan de slag in de Resto’s om een waardevolle bijdrage te kunnen leveren en kennis te maken met gasten en andere vrijwilligers.”

Impact
Met ISS en Coca-Cola als partners kan Resto VanHarte naar eigen zeggen de impact vergroten. “Het is mooi om te zien hoe deze stichting de afgelopen jaren is gegroeid en meer buurtrestaurants heeft geopend. Ik hoop dat onze samenwerking ook andere partijen inspireert, want uiteindelijk kunnen we samen de exposure van dit initiatief nog meer vergroten”, stelt Van Dinter. ISS wil in de toekomst haar cateringlocaties beschikbaar stellen voor Resto VanHarte om daar diners te organiseren. “ISS is een bedrijf dat zich, net als Resto VanHarte, maximaal inzet voor de groep mensen die afstand hebben tot de arbeidsmarkt en biedt hen kansen om werkervaring op te doen. Door de samenwerking met Resto VanHarte en Chaudfontaine kunnen we op onze locaties de combinatie maken van lekker eten met kwalitatief mineraalwater, ontmoeting én meedoen in de samenleving”, besluit Kalmeijer. 

jbud20191002_levensmiddelenkrant_002cropi.jpg