Copar wint De Classique: ‘Niet alleen de smaken zijn heerlijk, ook het strakke design is een beleving’ | Out of Home Shops

Copar wint De Classique: ‘Niet alleen de smaken zijn heerlijk, ook het strakke design is een beleving’

RAAMSDONKSVEER - Italiano, het dropmerk met Italiaanse roots, heeft De Classique 2016-2019 gewonnen. Door een jury bestaande uit directies en inkopers van retail werd Italiano in de categorie snoep het hoogst beoordeeld.

Product: Napolitaanse dropstaafjes en Siciliaanse zachte dropstaafjes
Fabrikant: Copar

Mandy Rosheuvel, senior brand manager bij Italiano vertelt dat ze natuurlijk “supertrots zijn dat wij ‘De Classique 2016-2019’ vakprijs hebben binnengesleept. Het is een hele mooie waardering voor het merk Italiano die ooit als eenzame rol is begonnen in 1927. Nu meer dan 90 jaar later heeft de Italiano L’originale-rol er een hele familie bij gekregen, van 250 gramszakken tot kilozakken, van salmiakdrop in multipacks tot potten. En niet te vergeten de Italiano Dropstaafjes 80 gramslijn, welke speciaal bedoeld is voor het out-of-homekanaal: ideaal voor on-the-golocaties, vending en petrol.

De 80 gramsverpakking sluit daarbij ook nog eens naadloos aan op de behoefte aan portion control. Begin dit jaar hebben wij een naamsbekendheid- en imago-onderzoek laten verrichten onder dropliefhebbers. Hierbij is naar voren gekomen dat Italiano bijzonder positieve associaties oproept, met name genieten van heerlijke smaken. Een bevestiging van hetgeen we met onze pay-off ‘La Dolce Vita’ ook beloven. Italiano heeft van oudsher al een positieve heritage; niet alleen de smaken zijn heerlijk en van goede kwaliteit, maar ook het stijlvolle en strakke verpakkingsdesign is een en al beleving. Dit in combinatie met het vertrouwen van onze handelspartners zijn de ‘ingrediënten’ die onzes inziens hebben bijgedragen aan het succes van Italiano.”

Juiste presentatie
Om te overleven in de foodservice zegt Rosheuvel dat sampling en de inzet van tv-campagnes belangrijke tools zijn geweest om de doelgroep bekend te maken met het concept. “Dit resulteert nog steeds in mooie groeicurves, jaar op jaar. Uiteraard blijven wij effort steken in de ondersteuning en het uitdragen van onze merkboodschap. Naast de eerdergenoemde tools is Italiano ook actief op de socialmediaplatforms en online en hebben wij grote ambities om de Italiano-familie uit te breiden met nog meer fantastische smaken en speciale kanaalspecifieke verpakkingen. Temeer omdat wij - in navolging van het succes binnen food - de komende jaren nog meer gaan focussen op de out-of-homemarkt.”

Als tip wil Rosheuvel ondernemers nog meegeven dat zij ook kunnen meegroeien met het succes van het Italiano-concept, door de juiste presentatie op de winkelvloer te gebruiken. “En wij helpen ze graag daarbij!”

Juryrapport:
“Italiano biedt kwalitatief goede drop, waarbij de mogelijkheid om te koken met dit product echt een toegevoegde waarde is. Consumenten die van drop houden en eens willen uitpakken met een speciaal gerecht zijn bij Italiano aan het juiste adres.”