Fabrikanten

Awards - De Classique

Délifrance wint De Classique: ‘Consumenten zijn bereid te betalen voor onze kwaliteit’

ZWIJNDRECHT – De ambachtelijke speltbol van Délifrance heeft dit jaar De Classique in de wacht gesleept. Rachel Bolleurs, verantwoordelijk voor de marketing bij Délifrance, en Mark Hollebrandse, key account manager & business development manager, leggen uit hoe de speltbol met de hand gevormd wordt en hoe zijn ambachtelijke bereidingsvorm naadloos past bij de consument die bereid is meer te betalen voor kwaliteit.

Wat vinden jullie ervan om De Classique te winnen?
“Wij vinden het fantastisch! Het voelt niet alleen als een beloning op ons werk, dat is het natuurlijk ook gewoon. De verkoop van onze speltbol stijgt gestaag, dus je ziet duidelijk dat ons product ook aanslaat bij de consumenten. Om nu door een vakjury beloond te worden met zo’n prijs is daarom een hele eer.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Dat komt – vermoedelijk – door de combinatie van smaak en kwaliteit. Commercieel is het daarnaast ook nog eens een goed product. De verkoop van de speltbol blijft stijgen, dat is natuurlijk mooi voor ons, maar ook voor de afnemer. Hij ziet zijn omzet immers stijgen met ons product. De win-winsituatie die wij zo creëren met ons product is daarom een mooie toevoeging op het assortiment van de ondernemer. Daar komt nog eens bij dat wij een speltbol aanbieden die 100 procent van spelt is.”

Wat maakt het winnende product uniek?
“Dat zit vooral in het bereidingsproces dat geheel op ambachtelijke wijze gaat. De bakkers vormen het zeer vochtige deeg met de hand, wat elke bol uniek maakt. Ook tijdens het bakproces in de bakkerij laten we de korst van het brood spontaan open bakken wat elke bol een ander uiterlijk geeft. Machinaal is dit proces in deze kwaliteit niet haalbaar. Daardoor kunnen wij een mooi en ambachtelijk product aanbieden.”

Welke stappen kunnen ondernemers nog zetten om het product nog succesvoller te laten zijn?
“Door samen te werken met ons. Samen kunnen we ons mooie product nog meer onder de aandacht brengen. Dit kan bijvoorbeeld door extra promotionele aandacht, maar ook door suggesties aan de consumenten te bieden hoe onze speltbol gecombineerd kan worden en binnen een samengesteld menu kan passen.”

Wat is de toegevoegde waarde van dit product voor de categorie?
“Het product is zeer uniek en ook nog eens van hoogstaande kwaliteit. Dit zorgt ervoor dat de consument ook bereid is om daar meer voor te betalen, dat zien wij terug in de cijfers. De speltbol is een rotatieverhogend product met bewezen succes: door toevoeging van onze speltbol groeit de gehele categorie.”

Juryrapport:
“Deze speltbol is lekker van smaak, het is als product makkelijk te gebruiken en met een kleine meerprijs een goed product voor promotie.”

Bron: Out.of.Home Shops

delifrance.jpg