Horeca

Family zet vegetarische producten in de schijnwerper

NIEUW-VENNEP - Restariaketen Family zet in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar vegetarische producten in de schijnwerper. 'De vegetarische snacks zijn vaak een ondergeschoven kindje op de menukaart, nu krijgen ze eens alle aandacht', aldus Family.

Volgens Family is een heel kwartaal acties richten op vegetarische snacks 'misschien even wennen voor cafetaria's', maar is het 'de enige manier om in één keer goed duidelijk te maken dat je er ook terecht kunt als je geen vlees of wat minder vlees wilt eten.'

Keuze
Het gaat dan om een diversiteit aan producten. Zo is er een premium veggie burger; een spinaziekaasburger met truffelmayonaise. Voor de snackers is er de vegetarische kroket van Mora, de vegetarische burger (no meat burger) van de Vegetarische Slager of een frietje met kaassaus. En dan is er ook nog een maaltijdsalade met Old Amsterdam.
De producten zijn een mooie mix voor verschillende eetmomenten en gasten. Een deel van de producten is al verkrijgbaar bij Family.

Hot
Chantal van der Meer, marketing manager bij Family, zegt: “De campagne is niet zomaar aan het begin van het jaar gepland. Het thema vegetarisch eten is nu hot. Maar we weten ook dat in maart ‘De Nationale week zonder vlees’ weer op de agenda staat. Deze nationale themaweek wordt steeds populairder. Door deze periode te kiezen willen we meeliften op de aandacht voor vegetarische producten in deze periode.”

De Veggie campagne van Family loopt van januari tot en met maart.

Bron: Out.of.Home Shops

fam-spinazie-kaasburger.jpg