Horeca

Fabrikanten

Heineken trapt campagne #heteerstebiertje af

AMSTERDAM – Om de heropening van de terrassen en het gevoel van samenzijn te vieren, start Heineken de campagne #heteerstebiertje. Hiervoor haalt de brouwerij Rudi, bekend van ‘Hééééy Biertje!’, van stal om de campagne kracht bij te zetten.

Rudi is bekend van een eerdere campagne waarbij hij als skileraar werd neergezet en de bekende uitspraak riep. Het personage roept iedereen op om de foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen, met de hashtag #heteerstebiertje. Hiermee wil de multinational een golf van blije gezichten door het land laten gaan. "Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de uitverkochte F1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt", aldus Josefien Olij, marketingmanager Heineken.

Hulp
De fabrikant biedt horecaondernemers in deze campagne hulp om zelf hun gasten uit te nodigen voor #heteerstebiertje op hun terras. Met de actie willen ze de noodlijdende horeca een steuntje in de rug geven.

Bron: Out.of.Home Shops

rudiopterras.jpg