Initiatief gestart voor overgebleven eten

(CORONANIEUWS) EDE – Communicatiebureau Shoot My Food, inspiratieplatform Food Inspiration en netwerkorganisatie Foodservice Network zijn een verkoopplatform gestart voor overgebleven levensmiddelen uit de horeca. Leveranciers aan de horeca kunnen op www.etenover.nl hun onverkochte voorraden aan consumenten aanbieden.

De partijen zeggen dat het om een non-profit initiatief gaat voor iedereen actief in de voedselketen, bijvoorbeeld groothandels, grote producenten, ambachtelijke makers en grootkeukens. Het platform is tijdelijk en bedoeld om vraag en aanbod met elkaar te verbinden.

Zodra de omstandigheden genormaliseerd zijn wordt het platform weer opgeheven. ’95 procent van alle inkomsten gaan rechtstreeks naar de aanbieder, 5 procent is bedoeld om (een deel van) de out of pocket kosten te dekken. Het zou immoreel zijn als bouwers van het platform geld te verdienen aan deze situatie. Ons doel is om alle partijen in de voedselketen zo veel mogelijk overeind te houden’, schrijven de oprichters.

Bron: Out.of.Home Shops