McDonald’s benoemt Manu Steijaert tot global cco

CHICAGO – McDonald’s kondigt de oprichting aan van een nieuw Customer Experience team, om de manier waarop gasten in contact komen met het merk te transformeren. De fastfoodketen heeft Manu Steijaert per 1 augustus gepromoveerd tot de nieuwe rol van executive vice president en global chief customer officer (cco) om de nieuwe groep te leiden.

Dit team brengt de afdelingen Data Analytics, Digital Customer Engagement, Global Marketing, Global Restaurant Development en Restaurant Solutions van het bedrijf samen. Hiermee wil McDonald’s een ongeëvenaarde gastervaring creëren bij elk fysiek en digitaal contactpunt.

Team
“De oprichting van het Customer Experience team versterkt het vermogen van ons om binnen de sector leidend te zijn in het anticiperen op en het vervullen van klantbehoeften in elk deel van de klantreis die zich meer en meer buiten het restaurant zelf bevindt via digital, bezorging en Drive Thru,” aldus Chris Kempczinski, president en ceo. “Naarmate de behoeften van gasten zich blijven ontwikkelen, zullen we een vlekkeloze merkervaring creëren in al onze servicekanalen met inzichten die we verkrijgen uit onze steeds belangrijker wordende digitale platforms. Manu's diepgaande inzicht in de behoeften van onze gasten en zijn rijke perspectief vanuit meerdere McDonald’s markten zullen van onschatbare waarde zijn bij het leiden van dit nieuwe team.” Voor zijn nieuwe functie rapporteert Steijaert aan Chris Kempczinski, president en ceo.

Huidige functie
Steijaert’s huidige functie bij de hamburgerketen is vice president international operated markets in Europa, waar hij leiding geeft over leiderschapsteams in twaalf Europese markten.

Bron: Out.of.Home Shops