Omzet en beoordeling Spare Rib Express omhoog

(CORONANIEUWS) AMSTERDAM - De uitbraak van het coronavirus zorgt in de markt voor maaltijdbezorging voor grote omzettoenames. De omzet van de Spare Rib Express bezorgrestaurants is met 49 procent toegenomen vanaf het moment dat de coronamaatregelen ingingen, meldt het bedrijf.

De toename in bestellingen zorgt ook nog voor meer positieve reviews van klanten. “Het is opvallend hoe hoog de scores zijn de afgelopen weken, en dat terwijl het aantal ontvangen reviews is verdubbeld. Afgelopen week is het aantal zelfs verdrievoudigd", aldus de woordvoerder van Spare Rib Express.

Minder gereden
De positieve klantbeoordeling heeft verschillende oorzaken. “In deze ingewikkelde tijden is er een trend te zien waarbij we allemaal wat water bij de wijn doen of meer waardering hebben voor wat er wel is. Ook de afname in verkeersbewegingen speelt een belangrijke rol. Sinds de uitbraak van de pandemie zijn er 38 procent minder kilometers gereden. Voorheen hadden de meeste negatieve reviews te maken met bezorgtijd,” zo laat het bedrijf weten.

Mening klanten
“Wij vragen onze klanten om hun mening over de kwaliteit van de bezorging en die van de maaltijden zelf. Afgelopen weken scoorden we een 9.1 uit 3.458 reviews op bezorging en een 9.0 op de kwaliteit van het gerecht. De landelijke overall score sinds de start met Insocial staat op een 8.2,” zegt de woordvoerder.

Bron: Out.of.Home Shops