Tikkie X Butlaroo: contactloos bestellen én betalen in horeca

AMSTERDAM - Betaalapp Tikkie en bestelapp Butlaroo zijn een partnership aangegaan om horecabedrijven een oplossing te bieden voor de tijdsdruk en het personeelstekort waarmee zij al tijden kampen. Gasten kunnen nu zonder tussenkomst van personeel bestellen en betalen.

Dat doen zij door met een smartphone de QR-code op tafel te scannen. Vervolgens krijgen zij toegang tot een interactieve menukaart en de mogelijkheid om af te rekenen door middel van een tikkie. Ook het geven van een fooi is hier mogelijk, evenals het splitten van de rekening door tafelgenoten meteen een betaalverzoek te sturen. De partners zien in deze ‘alles-in-één oplossing’ een antwoord op de hoge werkdruk waarmee de horeca te kampen heeft. Het personeel heeft zo meer tijd om gasten te bedienen en kan daarnaast ook ‘de klantbeleving versterken’.

Slimme oplossing
Moreno Kensmil, head of marketing van Tikkie, is ‘harstikke blij’ door het partnership te kunnen inspelen op de toenemende vraag naar snelle en contactloze bestelmogelijkheden met behulp van QR-oplossingen. “Hierdoor hoeven gasten niet langer te wachten op de rekening en kunnen zij het personeel toch in één moeite een fooi geven tijdens het afrekenen. Zo ondersteunen we ook in de oplossing voor de hoge werkdruk in de horeca”, aldus Kensmil. Aan de kant van Butleroo spreekt ceo Daniël Duwaer zich uit: “Doordat we onze krachten bundelen, kunnen we samen een slimme oplossing bieden die eenvoudig in het gebruik én betrouwbaar is. Tikkie en Butlaroo zijn merken met een uitstekende reputatie, zowel bij de consument als in de horeca. Voor de consument is naast gemak vertrouwen van groot belang als zij online betalingen doen. Tikkie heeft hierin in de afgelopen jaren een uitstekende staat van dienst opgebouwd. Tegelijkertijd hebben zowel horecabedrijven als hun klanten via Butlaroo toegang tot een uniek QR-platform, waarmee binnen een split second bestellingen kunnen worden geplaatst en betaald.”

Bron: Out.of.Home Shops