Duurzame doelen bij Duni Group: ‘Bye bye plastics!’

Winnaar Beste Introductie 2021: Duni Bio servetten en placemats

[BESTE INTRODUCTIES] BREDA - Iedereen heeft vandaag de dag de mond vol van duurzaamheid, ziet Rudy Lemmens, marketingmanager Benelux bij Duni Group. Maar bij het bedrijf wordt er echt werk gemaakt van dit thema. Met de Bio servetten en placemats, geproduceerd met mais en citroenschillen, sleepte Duni Group een award voor Beste Introductie in de wacht.

Een award winnen voor de beste introductie; hoe voelt dat?
“We zijn ontzettend trots op deze award. Het is hét bewijs dat we de juiste keuzes maken als bedrijf en we beschouwen het als een extra stimulans om het nog beter te doen in de toekomst. In 2030 willen we bij Duni Group volledig circulair zijn. We leiden onze branche met passie naar een betere wereld waarin we meer geven dan nemen. Met zorg voor onze planeet en ons welzijn creëren we vrolijke, veilige en gebruiksvriendelijke oplossingen zodat iedereen kan genieten van lekker tafelen, sfeer en design. Bij Duni Group zetten we ons in om al onze activiteiten duurzamer te maken. Dat zijn we verplicht aan onze klanten, de toekomstige generaties en onze planeet. Nieuwe recycleerbare materialen creëren, duurzame producten voor eenmalig gebruik ontwerpen, samenwerken met gelijkgestemde leveranciers en innovatieve producten op de markt brengen… dat is wat we als Duni Group moeten doen.”

Wat zijn de hoogtepunten geweest rondom dit nieuwe product?
“De grootste uitdaging was het waarborgen van de vertrouwde Duni-kwaliteit zoals bij het succesvolle origineel, Dunisoft servet. Een derde van alle levensmiddelen belandt in de groencontainer, maar niet bij Duni! Voor onze nieuwe Bio Dunisoft® premium servetten gebruiken we namelijk een hernieuwbaar bindmiddel, geproduceerd met mais en citroenschillen. Een kleine stap tegen voedselverspilling, maar een grote stap voor onze branche. De nieuwe Bio Dunisoft servetten zijn vervaardigd met een OC BioBinder, 100 procent vrij van fossiele materialen en bovendien composteerbaar. Ze veroorzaken een aanzienlijk lagere CO2-uitstoot tijdens de productie. Bovendien zijn ze verpakt in een innovatieve recyclebare papieren verpakking. Bye bye plastics!”

Hoe was het om een introductie te doen in een branche die hard is geraakt door de coronacrisis?
“Iedereen heeft vandaag de dag de mond vol van duurzaamheid. Sinds de invoering van de SUP-wetgeving investeren veel bedrijven in dit thema. Na grondige overweging hebben we besloten om na de pandemie een beperkt assortiment te lanceren van deze Bio-materialen. We hebben bewust gekozen voor de populairste kleuren en producten van het moment. Maar we hebben ook in volle overtuiging gekozen voor het milieu en dus de introductie van plasticvrije producten: Dunisoft servetten, Duniletto slim bestekzakjes en Dunicel Bio placemats.”

Hoe gaan jullie de innovatie dit jaar ondersteunen?
“Dit najaar lanceert Duni Group alle huidige 22 kleuren in Bio Dunisoft servetten! En dat is nog maar het begin. Iedereen kan een gratis samplepakket aanvragen op onze website en in het najaar plannen we bovendien een fantastische actie in samenwerking met Unicef. Hierover lees je binnenkort meer op onze social media en in de media.”

Juryrapport:
“Deze introductie is een mooie duurzame stap van Duni. De timing is perfect: het past zeer goed in de actuele marktontwikkelingen.”

Bron: Out.of.Home Shops